نامه سرگشاده دانشجویان خارجی به ملک عبدالله پادشاه عربستان

دوشنبه ۴ اردیبهشت – ۰۵:۱۰:۲۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – در پی لغو تجمع دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ایران که قرار بود به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان عراقی تحصیل کننده در دانشگاه‌های ایران انجام شود، دانشجویان خارجی مبادرت به درج نامه سرگشاده‌ای برای اعلام انزجار به دخالت‌های این کشور در سوریه و بحرین به ملک عبدالله پادشاه عربستان کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، در این نامه آمده است:
خادم حرمین شریفین، جناب آقای ملک عبدالله!
سلام علیکم
در ابتدا شما را به بازخوانی گوشه‌هایی از پیام تاریخی احیاگر اسلام ناب محمدی، آیت الله امام خمینی، به مناسبت کشتار بی‌رحمانه دودمان رسوای شما در ایام حج سال۱۴۰۷ هجری قمری دعوت می‌کنیم:
“خداوند تعالى مى‌فرماید: شما کوردلان آبرسانى به حجاج و تعمیر مسجدالحرام را با ارزش آنانى که ایمان به خدا و به روز جزا آورده و در راه خدا مجاهده مى‌کنند، مساوى قرار داده‌اید، حاشا که اینان با شما مساوى نیستند و خداوند ستمگران را هدایت نمى‌کند.
آیا سعودی‌ها و امثال آنان در طول تاریخ ارزش خود را براى تهیه آب در مواقف حج و زرق و برق تعمیرات مسجدالحرام را با ارزش‌هاى مسلمانانى که به خداوند و روز جزا ایمان دارند و با نثار خون خود و جوانان مجاهد خود در راه خدا و براى دفع دشمنان خدا از حریم اسلام و حرم خداوند تعالى بپا خاسته‌اند مقایسه نکرده‌اند؟ و سعودی‌هاى عصر حاضر، پا را فراتر از آن نگذاشته و بر مسلمانان افتخار نمى‌کنند؟ و با مجاهدان راه خدا آن نمى‌کنند که روى آمریکاى جهانخوار و ارباب خود را سفید کرده است؟ خداوند در این آیه ایمان به خدا و روز جزا را ذکر فرموده و از میان تمام ارزش‌هاى اسلامى و انسانى، مجاهده در راه خدا با دشمنان خدا و بشریت را انتخاب کرده و در این انتخاب به همه مسلمانان تعلیم فرموده است که ارزش جهاد فوق همه ارزش‌هاست.
آیا خداوند با ذکر واللّه لایهدى القوم الظالمین نمى‌خواهد بفرماید خداوند سعودی‌هاى عصر را و تمام اعصار تاریخ را ستمگرانى بیش نمى‌داند که قابل هدایت نیستند و خداوند آنان را هدایت نمى‌فرماید؟”
جناب آقای ملک عبدالله پرونده اعمال ننگین دودمان شما در تاریخ جهان اسلام شرارت‌ها وخباثت جلادانی چون یزید بن معاویه، مسلم بن عقبه و حجاج بن یوسف ثقفی را به ذهن‌ها متبادر می‌سازد. آنچه در بحرین و یمن و سوریه از قتل عام مسلمانان بی دفاع و مظلوم می‌گذرد، کمتر از واقعه کربلا و حره نمی‌باشد.
آقای پادشاه
اشغال نظامی بحرین توسط شما که در قالب یک طرح دفاعی موهوم و نه چندان محکم با عنوان «سپر جزیره» صورت می‌گیرد، هیچ توجیهی ندارد و بر اساس مفاد این طرح، تنها در صورتی که یکی از این کشورهای عضو مورد تهاجم نظامی خارجی قرار گیرند، نیروی موسوم به «سپر جزیره» باید به آن کمک کنند، در حالی که بحرین در جنگ به سر نمی‌برد و این شما هستید که این کشور را مورد تهاجم قرار داده و به اشغال درآورده‌اید. کشتار روزانه شما در بحرین و به اسارت کشاندن فرزندان دلیر بحرینی، که با حمایت‌های مالی شما و کشور ذره بینی قطر صورت می‌گیرد، بر اساس کدامین مجوز انسانی صورت گرفته ا ست؟
آقای ملک عبدالله
مگر جز این ست که شما با علی عبدالله صالح توافقنامه مرزی امضا و به موجب آن اراضی گسترده‌ای از یمن را به ریاض واگذار کرده‌اید و در عوض متعهد شده‌اید که از حکومت صالح حمایت کرده و از موروثی کردن آن برای فرزندان وی پشتیبانی کنید و بدین ترتیب خون پاک‌ترین جوانان یمنی را وجه المصالحه گروکشی تاریخی خود نموده‌اید؟
خادم حرمین شریفین
واما در سوریه که هیچ خبری از جنبش‌های مردمی – شبیه آنچه در لیبی و بنغازی وجود داشت – نبود، آیا به سفارش اربابان آمریکایی و تبلیغات وسیع رسانه‌ای خود در کشاندن مردم به خیابان، بدنبال شبیه سازی چنین رویدادهایی برنیامدید تا اعتراض‌های مردمی در این کشور شکل بگیرد اما به علت فقدان زمینه اجتماعی در سوریه مبادرت به مسلح کردن گروه‌های آشوبگر در این کشور و حمایت مالی و نظامی از آن‌ها نمودید؟ آنچه در درعا، حمص وادلب می‌گذرد نه یک انقلاب مردمی به مانند تجمع صدهزار نفره جوانان و آزادمردان سرزمین مصر درمیدان التحریر، که جنگی نمایان به پرچمداری اردوغان و نتانیاهوست که شما آن را شعله ور ساخته‌اید.
آقای ثروت‌های بادآورده دلارهای نفتی
آیا زمان آن فرا نرسیده که شما حاکم متحجر و خوشگذران سعودی که روزگاری به سلامتی بوش پسر جام شراب سر کشیدید، ‌خرقه تزویر و ریا را به کناری نهید و دست از تبعیضات فراوان قومی و مذهبی اعمال شده بر مسلمانان عربستان – سرزمین پیامبر اعظم ص – بردارید تا آن‌ها نیز همچون ملت‌های رها شده از دیکتاتورهای مصر و لیبی و تونس رهایی از جور وستم آل سعود را به چشم خویش ببینند؟
جناب ملک عبدالله پادشاه دلسوز عرب‌های مسلمان
آیا ردپای خونین خود را در انتفاضه مسجدالاقصی نمی‌بینید؟ آیا در تاریخ ننگین آل سعود، حمایت از اصلی‌ترین آرمان مسلمانان که همانا آزادی قدس شریف است، جایی ندارد؟ چرا در حالی که شهرهای ویران شده سوریه و لبنان پذیرای هزاران مهاجر فلسطینی ست، در کنار حرم امن الهی از این مردم آواره خبری نیست و به مانند قاتل هزاران عراقی بی گناه – بوش پسر- آنها را به میهمانی خویش دعوت نمی‌کنید؟
جناب آقای عبد وعبید اسرائیل
همه آنچه در منطقه می‌گذرد بیانگر موج توفنده بیداری اسلامی است که امواج سهمگین آن دیر یا زود از آل خیانتکار سعود جز نامی به ننگ برجای نخواهد گذاشت. در این میان تلاش اربابان شما برای از نفس انداختن مقاومت جانانه حزب الله و حماس بوسیله منحرف کردن جریان این مبارزه ره به جایی نخواهد برد و محور مقاومت در منطقه تا نابودی غده سرطانی اسرائیل پابرجا و برقرار خواهد ماند.
در پایان با گوشه‌ای دیگر از پیام بزرگمرد تاریخ اسلام و منادی بیداری اسلامی در دوران معاصر، نامه خود را به پایان می‌رسانیم که فریاد می‌زدند: “آیا سکوت در مقابل این ستمگری‌ها که در طول تاریخ سابقه نداشته است، چیزى جز رضاى به این جرم و شرکت در ظلم و ستم ظالمین و ستمگران است؟”
ما دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های ام القرای اسلام، ایران اسلامی، ضمن ابراز برایت از همه اقدامات تجاوزکارانه و ددمنشانه دودمان رسوای آل سعود، سکوت در این مقطع و گذرگاه حساس تاریخی را جایز ندانسته و مراتب اعتراض خود را نسبت به عملکرد متناقض شما در سوریه و بحرین، اعلام داشته و آمادگی خود را برای هرگونه جانفشانی در بر پا داشتن کلمه طیبه لااله الا الله اعلام می‌داریم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۳۱۷۱۰۲۱۴۵۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.