نامه نگاری ایران و فرانسه بر سر پژو

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

نامه نگاری ایران و فرانسه بر سر پژو

عصر خودرو : ظاهرا نه فرانسوی‌ها حاضر iبه دل کندن از بازار خودروی ایران می باشند و نه ایرانی‌ها طاقت دوری شرکت پژو را دارند. این گفته را نامه اخیر اتاق ایران و فرانسه iبه مقامات وزارت تجارت این کشور تایید می‌کند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از دنیای اقتصاد iبه طوری که iبه نقل از محمدرضا نجفی منش عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان، اتاق ایران و فرانسه در نامه‌ای iبه مقامات وزارت تجارت این کشور اروپایی از آنها خواسته که ارتباطات خودروسازان دو کشور تحت تاثیر محدودیت‌های بین‌المللی قرار نگیرد و خودروسازان با برنامه‌ریزی دولتمردان باردیگر بتوانند iبه همکاری دوجانبه ادامه دهند.
در این نامه همچنین iبه مشکلات شرکت پژو نیز اشاره شده و بازگرداندن ارتباطات گذشته را منجر iبه iبهبود شرایط این شرکت فرانسوی و خودروساز طرف قرارداد آنها خوانده است. تعامل بیشتر و یافتن راه حلی برای بازگشت iبه همکاری‌های پیشی از جمله مواردی است که اتاق ایران و فرانسه از وزارت تجارت این کشور خواسته است. در عین حال خبر می‌رسد که انجمن قطعه‌سازان فرانسه نیز که با محدودیت‌های بین‌المللی اعمال شده از سوی دولت فرانسه، با قطع صادرات قطعات خودرویی iبه ایران مواجه می باشند دست iبه کار شده‌اند و در نامه‌ای iبه وزارت تجارت این کشور خواستار مهیا شدن زمینه همکاری دوباره با خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی شده‌اند. آنها نیز در نامه خود iبه شرایط سخت قطعه‌سازان فرانسوی اشاره کرده و خواهان آن شدند که هر چه سریعتر زمینه بازگشت صادرات قطعه iبه ایران گشوده شود.
پس از خرید بخشی از سهام پژو، توسط جنرال موتورز پیش‌بینی می‌شد که این شرکت فرانسوی ارتباطات خود را با زنجیره خودروسازی ایران قطع کند این در حالی است که پژو رسما اعلام کرد iبه همکاری خود با ایران ادامه خواهد داد. در همین حال iبه نقل از بعضی از دست‌اندرکاران صنعت خودرو هم‌اکنون نیز پژو صنعت خودرو ایران را تحریم نکرده، بلکه نقل و انتقالات پولی مانع بزرگ ادامه این همکاری است.

چهارشنبه ۲۴ آبان   ۹:۷

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.