نامه ‌دانشجویان دانشگاه امام صادق به آیت‌الله مهدوی‌کنی

فارس، دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ظهر امروز ‌در نامه‌ای به ‌آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس این دانشگاه و رئیس مجلس خبرگان رهبری، ‌ از ایشان خواستند با ‌ورود به فضای اخلاقی انتخابات، مانع ‌تخریب ‌چهره‎های ارزشی انقلاب شده و از تبدیل شدن رقابتی سالم و اخلاقی به عاملی برای افزایش شکاف و انشقاق جلوگیری به عمل بیاورند.

متن کامل این نامه در ذیل می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم
یکى از عواملى که وحدت ملى را تأمین مى‏کند، این است که آن کسانى که سخنشان در میان مردم، حوزه‏ى تأثیرى دارد یا مسئولند، یا چهره‏ى موجّه دینى‏اند؛ چهره‏ى روحانى‏اند، چهره‏ى سیاسى‏اند، در اظهارات خودشان کارى نکنند که یک گروه و جناح از مردم، دل‌هایشان نسبت به دیگران چرکین شود. فتنه‏انگیزى‏ نکنند. البته فتنه انگیختن و بددل کردن مردم نسبت به یکدیگر، یکى از مواد برنامه‏اى است که دشمنان نسبت به این ملت در نظر دارند.

امام خامنه‌ای مد ظله العالی

حضرت آیت الله مهدوی کنی (دام عزه)، ریاست محترم دانشگاه امام صادق علیه السلام

با عرض سلام و ادب؛

عرصه رقابتی انتخابات مجلس نهم آوردگاهی شد تا گروه‌ها و جریان‌های سیاسی داشته‌های خویش را به میدان آورده و درصدد رقابت با یکدیگر و محک آن در نزد مردم برآیند. در این میان آنچه که شاهدش بودیم، عرصه ‌ظهور دو جریان سیاسی تحت عناوین جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری انقلاب اسلامی بود. ناگفته پیداست داعیه ‌هر یک از دو گروه حرکت در زیر سایه ‌علماء دین و بزرگان سیاسی چون حضرت عالی، آیت‌الله یزدی، آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله خوشوقت بوده است که می‌شود آن را رویدادی بزرگ در جریان سیاست اسلامی نامید.

گروهی سامانه ‌وحدتی طراحی نمودند تا با مشارکت گروه‌ها و جریان‌های اصولگرایی بنابر گفته ‌حضرت عالی دست به ائتلاف بزنند تا در مقابل جریان‌های رقیب داخلی و دشمنان خارجی بتوانند با وحدت ناشی از ائتلاف اصولگرایان به صحنه ‌انتخابات وارد شوند. و گروه دیگر دم از گفتمان انقلاب اسلامی زده و شعار عقلانیت، معنویت، عدالت بر محور ولایت فقیه را سردادند.

«آنچه در انتخابات لازم است، رقابت سالم است؛ رقابتِ بدون تهمت‌زنى و بدگوئى به یکدیگر است. فضاى انتخابات باید سالم باشد. مردم اگر خودشان نامزدهاى انتخاباتى را می‌شناسند، طبق تشخیص خودشان حتماً عمل کنند؛ اگر نمی‌شناسند، از افراد بصیر و متدین در گزینشهاى انتخاباتى استفاده کنند.» سخنان اخیر بیانات مقام معظم رهبری بود که در نماز جمعه اخیرشان و ۲۸ روز مانده به انتخابات ایراد نمودند.

باز تأکید می‌نمائیم، آنچه معظم له تاکید کرده‌اند «‌رقابت سالم و بدون تهمت زنی، بدگوئی به یکدیگر بوده است.»

و هوشیارن سیاسی و کسانی که چشم خویش را به روی حقایق نبسته‌اند به خوبی واقفند، این سخن زمانی صادر شد که مقام ولایت به خوبی از رقابت دو گروه اصولگرا یعنی جبهه متحد و جبهه پایداری انقلاب اسلامی آگاه بوده‌اند.

حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی دام عزه

حتما حضرت عالی تصریح می‌نمائید که مشی مقام معظم رهبری رقابت بدون اختلاف بوده است. ایشان عالمانه وجود اختلاف سلیقه در گروه‌ها و جناح‌های سیاسی را طبیعی دانسته و می‌دانند.

«‌توطئه و ترفند دیگر دشمن این است که القا کند بین مسئولان و یا مردم، جناح‏بندى حاد خصمانه وجود دارد! مردم نباید این تبلیغات را جدى تلقى کنند‌ البته از لحاظ سیاسى، اختلاف سلیقه‏ وجود دارد، که طبیعى است و وجود آن خطرى را ایجاد نمى‏کند. بار‌ها امام (ره) مى‏فرمودند: من از این بحث‌ها نگران نمى‏شوم؛ نگرانى ما زمانى است که این‏‌ها را عمده کنیم.» (مقام معظم رهبری، ۱۳۶۸) همانگونه که از سخنان معظم له پیداست، کسانی که درصدد عمده کردن اختلاف میان اصولگرایان هستند در پازل دشمن بازی می‌کنند.

ریاست محترم مجلس خبرگان

چندی است که رسانه‌های مدعی حمایت از جبهه متحد اصولگرایان ‌به تخریب و افتراء نسبت به اشخاص حامی جبهه پایداری و حامیان معنوی آن به ویژه علامه بصیر آیت‌الله مصباح یزدی پرداخته‌اند. از سویی عده‌ای مجهول‌الإسم با انتشار نامه‌هایی تحت عنوان جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام به آیت‌الله مصباح در فضای مجازی و رسانه‌ای به تخریب، تهمت، افتراء نسبت به جبهه پایداری و نمایندگان این جبهه دست زده‌اند و به زعم نادرست خویش درصدد زیرسؤال بردن مصباح بصیرت بوده‌اند.

اینان – که البته اندکند- با پر رنگ جلوه دادن شکاف عمیق میان اصولگرایان خواسته و ناخواسته در دام دشمنانی افتاده‌اند که به جز اختلاف اصولگرایان و نیروهای انقلاب به چیز دیگری نمی‌اندیشند. ما اینجا به صراحت اعلام می‌داریم هر کس در هر جبهه‌ای که باشد و در راستای سخنان امام راحل رحمت الله علیه و امام خامنه‌ای مد‌ظله و قانون اساسی حرکت نماید، اصولگراست و نباید اختلاف سلیقه ‌دو جریان اصولگرایی منجر به نشر مطالبی شود که خلاف امر رهبری در انتخابات می‌باشد. دوستان ما به خوبی کلام معظم له را به خاطر دارند که بار‌ها فرموده‌اند برای اثبات خویش دیگران را نفی نکنید.

استاد اخلاق و عالم وارسته

ما دانشجویان و شاگردان جناب عالی، از شما می‌خواهیم با ورود جدی خود در عرصه ‌اخلاقی انتخابات ضمن دعوت هر دو گروه به رعایت تقوای سیاسی، گروه‌های مدعی حمایت از حضرتتان را، از ادامه ‌مشی در پیش گرفته برحذر دارید‌ چرا‌که استمرار چاپ این دست نشریات و رسانه‌ای شدن این طرز تفکرات حاصلی جز انشقاق و شکاف در میان دلسوزان انقلاب نخواهد داشت.

در این انتخابات پیروز حقیقی مردمی بودند که با حضور دشمن شکن خویش در پای صندوق‌های رأی عزت اسلام و ایران اسلامی را رقم زدند و منتخبین مردم از هر گروه و جبهه‌ای که باشند، باید به فکر این مردم بصیر و ولایت‌مدار باشند.

باشد که بتوانیم رقابت را با تفرقه و اختلاف در هم نیامیزیم و اخلاق مداری و تقوای سیاسی را در عرصه ‌سیاست تمرین کنیم.

دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام

جوان آنلاین – آخرین عناوین سیاسی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.