ناکارآمد کردن موبایل مسروقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی GsmAria ، شاید تاکنون برای شما هم پیش آمده باشد که تلفن همراهتان دزدیده شده یا آن را گم کرده باشید. این مواقع غیر از دردسرهای پیگیری دریافت مجدد سیم کارت و خرید گوشی، دردسر دیگری هم که مدتی ذهن را به خود مشغول می‌کند تصور سودجویی دزد و خریدار گوشی شماست و این حسرت که ای کاش می‌شد موبایل را طوری از کار انداخت که دزد یا هیچ‌کس دیگر نتواند از آن استفاده کند.

راه و روش انجام آن ساده است

می‌توانید بسته به سیستم عامل گوشی، با نصب برنامه‌های متفاوتی چون «فایند مای آیفون» یا «بلک‌بری پروتکت» یا «لوک آوت» امکان درگیری یا قفل کردن گوشی خود را فراهم کنید.

اگر اطلاعی از نصب برنامه‌ روی گوشی خود ندارید، برخی اپراتورها با ارائه خدمات ردیابی گوشی می‌توانند محل استفاده از گوشی را ردیابی کنند.

اگر خدمات ردیابی هزینه‌ها و دردسرهایی دارد که قید پیگیری آن را می‌زنید، راه‌آسان‌تر غیرفعال کردن گوشی با شماره IMEI گوشی خودتان است. این شماره با شماره سریال روی جعبه گوشی و بدنه دستگاه مطابقت دارد.

اگر جعبه گوشی را دور انداخته‌اید، کد #۰۶#* (یا: ستاره، مربع، صفر، شش، مربع) را شماره‌گیری کنید.

شماره ظاهر شده روی نمایشگر تلفن همراهتان را در جایی یادداشت کنید تا هنگام نیاز، کارتان آسان باشد.

پس از فقدان یا دزدیده شدن موبایل‌تان، به نزدیک‌ترین شعبه ارائه خدمات تلفن همراه رفته، شماره IMEI گوشی را به آنها اطلاع بدهید.

آنها افزون بر سوزاندن سیم‌کارت قبلی و ارائه سیم‌کارت جدید، با استفاده از این شماره، موبایل را بلااستفاده می‌کنند؛ طوری که هر سیم کارت دیگری هم در موبایل شما جایگزین شود، دستگاه کار نخواهد کرد و گوشی عملا ناکارآمد و بی‌فایده خواهد بود.

شاید اگر این روش همه‌گیر شود، از آمار دزدی موبایل به‌قدری کاسته شود که تصور سرقت یا خرید گوشی مسروقه به سبب بلااستفاده بودن آن دیگر نه ذهن دزدها را مشغول کند، نه ذهن خریداران گوشی‌های مسروقه یا استفاده از گوشی‌های گمشده را.


اخبار موبایل | GSMAria.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سهیل:

    جدیدا سامانه ای هست به نام همیاب ۲۴ شروع به کار کرده و کارش همینه که مانع خرید و فروش موبایلهای مسروقه میشهحتما اگه گوشیتون دزدیده شد برید توی سایتشون ثبتش کنید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.