نباید از دولت انتظار معجزه داشت

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتظار معجزه از دولتی که میراث‌دار نا‌بسامانی‌های دوره پیشین است، کار غلطی است.

محمدرضا عارف در دیدار با اعضای تشکل دانشجویی «بیدار»، اظهار داشت: همانگونه که جوانان نقش بی بدیلی در صحنه‌های مختلف انقلاب داشتند، در انتخابات اخیر نیز این قشر به خصوص دانشجویان در به میدان آوردن مردم و ایجاد شور انتخاباتی و خلق حماسه سیاسی نقش کلیدی و اثرگذاری داشتند.

وی با بیان اینکه بعضی سیاسیون تلاش می کنند نقش جوانان را در عرصه‌های مختلف کمرنگ جلوه دهند، افزود: نتیجه انتخابات فراتر از تصور بسیاری از مدعیان تحلیلگر سیاسی بود و نشان داد برخی از این تحلیلگران تا چه اندازه از واقعیات جامعه دور می باشند.

عارف تاکید کرد: در خلق سرمایه اجتماعی ایجاد شده در انتخابات، تفکر اصلاح‌طلبی نقش کلیدی داشت و علیرغم خواست عده‌ای که دنبال حذف تفکر اصلاح‌طلبی می باشند، این تفکر هیچ‌گاه حذف نخواهد شد.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مشکلاتی که دولت تازه در عرصه‌های مختلف با آن مواجه است، گفت: دولت در آغاز کار است و نباید انتظار داشت تمامی مشکلات به‌یک‌باره حل شود.

عارف افزود: انتظار معجزه داشتن از دولتی که میراث نابسامانی‌های دوره پیشین را در اختیار دارد، کار غلطی است.

وی تصریح کرد: همه می دانیم مهم‌ترین معضل کشور، مسائل مربوط به تورم و معیشت مخصوصاً فشار اقشار آسیب‌پذیر است که انشاءالله دولت با تدابیر ویژه بتواند در کوتاه‌مدت بخشی از این مشکلات را مرتفع کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بازگشت به فضای هشت سال قبل امکان‌پذیر نیست، به رأی اعتماد مجلس به اعضای کابینه یازدهم اشاره و تصریح کرد: هماهنگی میان سه قوه مطمئناً در پیشرفت کشور تأثیرگذار است.

عارف خاطر نشان کرد: تعامل مجلس و دولت امری لازم و ضروری است که امیدوارم نمایندگان محترم مجلس در ادامه همکاری خود با دولت تازه، دنبال گره گشایی از مشکلات کشور باشند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار اعضای تشکل دانشجویی «بیدار» گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه کردند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.