نبرد شغلی رامنی و اوباما در آمریکا

انتشار آمار فرصت های شغلی در ماه ژوئن که هیچ افزایشی را نسبت به ماه می نداشت، به چالش جدید ستادهای انتخاباتی در آمریکا تبدیل شده است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، اخبار منتشر شده از گزارش وضعیت شغلی در ماه ژوئن ناامید کننده بود. در ماه ‍ژوئن ۸۰ هزار شغل ایجاد شد که نسبت به ماه پیش از آن یعنی ماه می هیچ افزایشی نداشت و آمار بیکاری همچنان در هشت و دو دهم درصد ثابت ماند.

اقتصاد آمریکا برای کاهش آمار بیکاری نیاز دارد تا ماهانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار شغل ایجاد کند که این اتفاق تاکنون نیافتاده است.

در حال حاضر ۱۲ میلیون و ۷۰۰هزار نفر در آمریکا بیکار هستند که از این میان پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر یعنی در حدود ۴۲ درصد بیکارها بیش از شش ماه است که شغل ندارند. در این میان آماری که قابل توجه است این است که دو میلیون و ۵۰۰هزار نفر در آمریکا بیکار هستند که جزء آمار بیکاری به حساب نمی آیند؛ این افراد اگرچه خواستار شغل هستند اما به دلایل مختلف آمار آنها ثبت نشده است و به مراکز کاریابی مراجعه نکرده اند.

با احتساب این افراد آمار بیکاری در آمریکا بیش از هشت و دو دهم درصد است. از نظر نژادی هفت و ۱۴درصد سفید پوستان ، ۱۴و چهار دهم درصد سیاهان و ۱۱درصد اسپانیول ها بیکار هستند.

در بحبوحه رقابت های انتخاباتی آمریکا باراک اوباما رئیس جمهور دمکرات این کشور برای رقابت با میت رامنی جمهوری خواه نیاز شدیدی به افزایش فرصت های شغلی دارد چراکه افزایش فرصت های شغلی در آمریکا نشانه روند مثبت بهبود اقتصادی دارد.

اگرچه در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما نسبت به دوران جورج بوش رئیس جمهور پیشین این کشور وضعیت فرصت های شغلی به مراتب بهتر است اما درصد این افزایش در سه ماه اخیر بسیار کم بوده است و این موضوع به فرصت مناسب تبلیغاتی علیه اوباما تبدیل شده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.