نبرد هاشمی ۲۰۲۴ و هاشمی ۱۳۷۴/ هاشمی، بزرگترین رقیب هاشمی

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دوره با عملکرد رییس جمهور دوره سازندگی رقابت می کند.

اگرچه احمدی نژاد با عملکرد خود تا اندازه ای هاشمی رفسنجانی را در حوزه اقتصادی روسفید کرده است، اما به همان اندازه نیز عملکرد دوره سازندگی برای اقشار پایین دست و محروم یادآور روزهای تلخ و تورم سنگین و بیکاری های ناشی از خصوصی سازی های ناقص و معیوب و تعدیل ساختاری شکست خورده است.

در کنار تورم سنگین و مصائب اقتصادی دوره سازندگی برای اقشار محروم، آن دوران یادآوری مفاهیمی همچون سرمایه داری، ریخت و پاش، فساد سیستمی و … نیز هست. فسادی سیستمی که البته در دوره محمود احمدی نژاد به حد اعلی خود رسید.

در همین چارچوب است که کمپ هاشمی از همان گام اول تلاش وسیع خود را معطوفِ جا انداختن این مساله کرده است که اولا؛ اولویت هاشمی در این دوره بهبود معیشت مردم است و ثانیا؛ هاشمی ۲۰۲۴ با هاشمی دوران سازندگی -در کم توجهی به اقشار محروم و برجسته کردن اقتصادی و فرهنگی مظاهر سرمایه داری – تفاوت دارد.

این تلاش نه فقط در عملکرد مطبوعاتی کمپ هاشمی، بلکه در بیانیه دوم وی نیز کاملا مشهود است. آنجا که تاکید می کند “از اسراف در هزینه‌ها پرهیز شود و همه ستادها باید منابع و مصارف هزینه ها را با دقت و امانت و مراعات طبقه بندی قانونی جّدی بگیرند” و یا از “راه انداختن کارناوال‌های انتخاباتی نامناسب با مقررات و شرع و با ایجاد آلودگی‌های صوتی و تصویری مغایر با شئونات اسلامی” جلوگیری شود. حتی شنیده شده است که تیم هاشمی قصد دارد تبلیغات کاغذی و میدانی خود را نیز در این دوره به شدت محدود کند، بلکه بتواند این ادعا را صورت واقعیت ببخشد که هاشمی جدید در رقابت با هاشمی سابق پیروز خواهد بود.

و در همین چارچوب نیز هست که رقبای هاشمی نیز تلاش می کنند با زنده کردن دوباره واقعیت های دوران سازندگی در خاطر مردم و یادآوری مفاهیمی مانند سرمایه داری و… که از مفاهیم غالب دوران ریاست جمهوری هاشمی است از ارایه تصویری جدید از هاشمی جلوگیری کنند و تاکید کنند که هاشمی ۲۰۲۴ همان هاشمی ۱۳۷۴ است.

تیم هاشمی: هاشمی به فکر معیشت مردم است، هاشمی فرق کرده!


تیم مقابل: هاشمی، همان هاشمی است!

[del.icio.us] [Facebook] [Google] [Technorati] [Twitter] [Yahoo!] [Email]

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.