نبش قبر پیرمردی که اشتباهی دفن شد

ایران: مسافر آلمان که می‌خواست جسد پدر پیرش را از سردخانه بیمارستانی در ساری تحویل بگیرد راز این اشتباه عجیب را فاش کرد.

راز این اشتباه شوک​آور هنگامی فاش شد که مرد جوانی پس از مراجعت از سفر اروپایی خود برای تحویل گرفتن جسد پدرش به بیمارستان مراجعه کرده اما متوجه شد جسد دیگری با نام و مشخصات پدرش در سردخانه نگهداری می‌شود.

بنابه این گزارش؛ وقتی این مرد با اصرار مسئولان بیمارستان مبنی بر تحویل جسد فرد دیگری به جای پدرش روبه‌رو شد، با مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب شهر ساری به طرح شکایتی پرداخت.

این مسافر آلمان به بازپرس پرونده گفت: در خارج بودم که خبر دادند پدرم فوت کرده و جسدش در سردخانه بیمارستان است. چون تهیه مقدمات سفر به ایران طول کشید، یک هفته بعد به ساری آمده و برای تحویل گرفتن جسد به سردخانه بیمارستان مراجعه کردیم. اما وقتی آنها پس از مشاهده مدارک شناسایی‌ام خواستند جسد را تحویل دهند، متوجه شدم این جسد متعلق به پدرم نیست.

وقتی ماجرا را با مسئولان بیمارستان در میان گذاشتم آنها با اصرار ادعا کردند جسد همان پدر پیرم است و با این استدلال که مدتی است به خاطر دوری از کشور او را ندیده‌ام و چهره‌اش را فراموش کرده‌ام، مرا متهم به بی‌مهری به پدرم کردند در حالی که اطمینان دارم این جسد متعلق به پدرم نیست و مسئولان بیمارستان دچار اشتباه شده‌اند. بدین ترتیب با دستور بازپرس پرونده تحقیقات قضایی درباره این ماجرا آغاز شد. بررسی‌‌های انجام گرفته روی اسناد و مدارک ارائه شده از سوی این مرد مشخص کرد که ادعا‌های مسافر آلمان واقعیت دارد.

این در حالی بود که جسد دیگری در سردخانه وجود نداشت. بنابراین مشخصات اجسادی که در یک هفته گذشته برای تشییع، تحویل خانواده‌هایشان شده بودند، مورد بررسی قرار گرفت تا این که راز ناپدید شدن این جسد فاش شد.

در جریان این بررسی تیم تحقیق پی‌برد که یک هفته پیش همزمان با مرگ این مرد سالخورده، جسد پیرمرد دیگری نیز در بیمارستان بود و مسئولان بیمارستان هر دو جسد را برای نگهداری تا هنگام تحویل به خانواده‌هایشان به سردخانه بیمارستان منتقل می‌کنند. اما وقتی مشخصات هر یک از اجساد را روی آنها نصب می‌کردند، به اشتبا‌ه نام‌‌ها جابه‌جا شده‌‌اند. از سوی دیگر خانواده پیرمرد ساروی همان روز با مراجعه به بیمارستان جسد را تحویل گرفته و پس از تشییع به خاک سپرده‌اند و حتی مراسم سوم و هفتم وی هم برگزار شده است.

با توجه به این وضع این خانواده به دادسرا فراخوانده شدند. دختر پیرمرد در این‌باره گفت: وقتی جسد پدرم را تحویل گرفتیم با دیدن چهره‌اش گفتم که جسد متعلق به پدرمان نیست اما آنها اعلام کردند چون هم‌اکنون داغدیده هستم و از طرفی دندان‌‌های مصنوعی پدرم را برداشته‌اند، چهره او را نمی‌توانم خوب تشخیص دهم.

ما هم با توجه به تأکید مسئولان بیمارستان بر این نکته که هیچ اشتباهی صورت نگرفته است، جسد را تحویل گرفته و تشییع و دفن کردیم.

به دستور بازپرس پرونده، بیمارستان ملزم به جبران هزینه‌‌های کفن و دفن و سوم و هفتم به خانواده جسد پیرمرد اول شد و اعضای خانواده برای بار دوم به تشییع و خاکسپاری پدرشان پرداختند.

از سوی دیگر جسد پیرمرد دفن شده با دستور قضایی صادر شده، نبش قبر و تحویل پسرش داده شد تا در مکان دیگری دفن شود.

جوان آنلاین – آخرین عناوین حوادث

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.