نتانیاهو هم برای کاهش تحریم‌های ایران شرط گذاشت

فروردین ۱۴۰۳

نخست وزیر اسرائیل در برنامه «میت اند پرس» شبکه ان بی سی گفت: اگر ایران همه فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کند اسرائیل با کاهش تحریمها موافقت میکند.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، به نقل از فارس، بنیامین نتانیاهو اول وزیر اسرائیل در مصاحبه با شبکه ان بی سی در برنامه میت اند پرس گفت؛ سیاست اسرائیل افزایش فشارها به ایران برای پایان دادن به برنامه هسته ای این کشور است و تاکید کرد که تنها درصورتی که ایران به همه خواسته‌های مشخص غرب پاسخ درست دهد با کاهش تحریم‌ها موافقت می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی دربارهٔ اینکه ایران اعلام کرده است که حاضر سطح غنی سازی خود را کاهش دهد که یک نشانه بزرگ برای پیشبرد مذاکرات است گفت: بستگی دارد که مذاکرات چگونه پایان یابد. مساله این نیست که امیدوار باشیم بلکه نتیجه واقعی باید حاصل شود. نتیجه باید برچیده شدن همه برنامه‌های هسته ای ایران باشد. اگر این به دست آید بسیار خوب است. و اگر از طریق صلح آمیز حاصل شود بسیار بهتر است.

این اظهارات نتانیاهو ساعاتی پس از آن مطرح شده است که وی در جلسه کابینه خود اخطار داده است که مذاکرات ژنو ممکن است به حکومت ایران مشروعیت بدهد.

براساس این گزارش، نتانیاهو در طول مصاحبه خود با میت اند پرس بر این موضع تاکید کرد؛ “سیاست من پابرجاست. فشار باید حفظ شود و حتی افزایش یابد”.

وی در پاسخ به خبرهای پیرامون احتمال آزادسازی دارایی‌های توقیف شده ایران توسط باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا گفت: دارایی‌های ایران به سه سبب ویژه توقیف شده است و ما تنها در صورتی از این روند حمایت می‌کنیم که برنامه های هسته‌ای ایران متوقف شود.

نتانیاهو در حالی برای ایران شرط می گذارد که خود اکنون در انزوای  سیاسی قرار گرفته است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.