نتایج آزمون ارشد رشته‌های علوم پزشکی بعد از تعطیلات اعلام می‌شود

وزیر بهداشت:

آموزش > عالی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی در هفته آینده و پس از تعطیلات خبر داد.

دکتر مرضیه وحید دستجردی با حضور در محل خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)در گفت‌و‌گویی گفت: به دلیل برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و در پی مذاکره با معاونت آموزشی وزارت بهداشت، قرار شد که نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی بعد از تعطیلات، یکشنبه ۱۲ شهریور و یا دوشنبه آینده اعلام شود. پیش از این قرار بود که نتایج آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی امروز، ۶ شهریور اعلام شود.

در همین رابطه دکتر جبراییل نسل سراجی رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به پذیرش حدود ۵ هزار و ۷۵۰ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی، گفت: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir در مهلت مذکور نسبت به مشاهده نتایج خود اقدام کنند.

وی با اشاره به پذیرش ۵ هزار و ۷۵۰ داوطلب در این دوره از آزمون، گفت: این میزان ظرفیت با احتساب ظرفیت دانشجویان بدون آزمون و با آزمون استعداد درخشان است که به صورت مازاد پذیرفته می‌شوند.

وی افزود: البته امکان دارد این میزان ظرفیت به صورت کامل تکمیل نشود، چراکه پذیرش دانشجو در این دوره نیازمند کسب حدنصاب لازم است.

سراجی با اشاره به پذیرش حدود ۳۳۸ داوطلب در واحدهای بین‌الملل، گفت: ظرفیت پذیرش در دانشگاه آزاد حدود ۱۷۶ نفر، بقیه‌الله و ارتش حدود ۷۱ نفر، شاهد حدود ۱۱ نفر و روزانه حدود ۴هزار و ۹۰۰ نفر است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.