نتایج پالایش‌های ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن دی ماه اعلام می‌شود

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: نتایج پالایش اولیه ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در دی ماه اعلام می‌شود.

نتایج پالایش‌های ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن دی ماه اعلام می‌شود

به گزارش ممتاز نیوز، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آیین‌نامه قانون سامان‌دهی که ملاک‌ عمل در تمامی طرح‌های حمایتی است، بیان کرد: افرادی که واجد شرایط برای طرح نهضت ملی مسکن تلقی می‌شوند باید دارای چهار شرط باشند که شامل عدم استفاده از امکانات دولتی در حوزه مسکن از اول انقلاب (فرم ج سبز)، عدم وجود مالکیت خصوصی از اول فرودین ۱۳۸۴، تاهل و سابقه حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا است.

وی افزود: بر اساس مصوباتی که به تازگی از دولت اخذ شد، دو شرط از این شروط تسهیل بیشتری پیدا کرد که شامل سابقه مالکیت خصوصی از بیش از ۱۶ سال به ۵ سال و همچنین کاهش سابقه سکونت در شهر مورد تقاضاست.

محمودزاده تصریح کرد: در خصوص سابقه سکونت تصمیم ‌وزارت راه و شهرسازی بر این است که سابقه سکونت در کلانشهرها همان ۵ سال باقی بماند ولی در سایر شهرها این شرایط تسهیل شود و کاهش یابد.

وی ادامه داد: جدول و شرایط کاهش سابقه سکونت در شهرهای مورد تقاضا که توسط وزارت راه و شهرسازی بررسی و تعیین شده است به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

محمودزاده در پایان گفت: از آنجایی که این واحدها توسط بخش خصوصی احداث می‌شود و دولت سازنده نیست چنانچه آورده متقاضیان و منابع ساخت که شامل تسهیلات بانکی و آورده متقاضی است در موعد معین واریز شود حتما این پروژه‌ها می‌تواند در زمان کوتاه‌تری تحویل بشود.

 انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.