نتیجه اعتکاف انس با خداوند است/ پرهیزاز نگاه ابزاری به دعا

۰۲خردادماه،

نتیجه اعتکاف انس با خداوند است/ پرهیزاز نگاه ابزاری به دعا

نتیجه اعتکاف انس با خداوند است/ پرهیزاز نگاه ابزاری به دعا

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکیر گفت: ویژگی اعتکاف این است که بتوانی با حضرت حق جدا ازاینکه خواستت را اجابت کند یا خیر انس بگیرد.

به گزارش راسخون به نقل از مهر،حجت الاسلام مهدی میر احمدی بعد از ظهر امروز شنبه چهارم خرداد در مراسم اعتکاف دانشگاه صنعتی امیرکبیر به تفسیر آیات ۹۴ تا ۹۶ سوره اعراف پرداخت و گفت: اگر انسان خود به سوی خداوند نرود، خدا وی را دچار سختی ها و مشکلاتی می کند تا به سوی خدا حرکت کند.

وی بابیان اینکه اگر ملاحظه کردیم تمام کارهای ما به راحتی درست می گردد و هیچ مشکلی وجود ندارد باید بترسیم، تصریح کرد: وجود گره درکارهای ما از الطاف الهی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بخش دیگر سخنانش به دعا کردن اشاره کرد و گفت: دعا وسیله نیست بلکه مقصد است بعضی نگاه‌شان به دعا این است که وقتی گرفتار شدند سراغ آن بروند این درحالی است که مهمتر از خواستن در دعا، خواندن است.

وی بابیان اینکه نگاه‌مان به دعا از نگاه ابزاری باید خارج شود، خاطرنشان کرد: مومن نباید از دعا کردن عاجز باشد خداوند خواستن های بنده را اجابت می کند ولی اجابت وی از روی حکمت است.

حجت الاسلام میراحمدی تصریح کرد: گاهی دعای ما سریع اجابت می گردد، بعضی اجابت دعاها، مدت دار است و گاهی هم اجابت می کند ولی نمی دهد، باید ازخدا خواست ولی نباید برای وی شرط گذاشت.

وی افزود: ویژگی اعتکاف این است که بتوانی با حضرت حق جدا ازاینکه خواستت را اجابت کند یا خیر، انس بگیری.

به گزارش مهر، مراسم اعتکاف که از روز قبل در دانشگاههای کشور آغاز شده امروز در دانشگاه امیرکبیر با حضور نزدیک به ۵۰۰ دانشجو برگزار شد و قرار بود سخنرانان امروز اعتکاف دانشگاه صنعتی امیرکبیر حجت الاسلام ماندگاری و صدیقی باشند اما سخنرانی هر دو لغو شد.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.