نجات ۳۸۵۱ نفر از مرگ حتمی در ایام نوروز

۸فروردین ۱۳،

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از انجام ۳۸۷۳ عملیات و امدادرسانی به بیش از ۷۴ هزار و ۵۱۱ تن از مسافران از ابتدای آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی تا صبح روز دهم فروردین خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از انجام ۳۸۷۳ عملیات و امدادرسانی به بیش از ۷۴ هزار و ۵۱۱ تن از مسافران از ابتدای آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی تا صبح روز دهم فروردین خبر داد.

حسین درخشان در تشریح عملکرد امدادگران این سازمان در طرح امداد و نجات نوروزی ۹۲ با بیان اینکه از ۲۴ اسفند ماه امسال تاکنون، ۳۸۷۳ عملیات توسط امدادگران پوشش داده شده است، گفت: طی این مدت به بیش از ۷۰ هزار نفر از مسافران نوروزی امدادرسانی شد و ۳۸۵۱ نفر هم با کمک امدادگران هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی شمار اشخاصی که به مراکز درمانی منتقل شدند را ۲۲۱۷ نفر عنوان کرد و افزود: ۲۱ هزار و ۴۴ نفر نیز طی این مدت تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

درخشان با بیان اینکه در این مدت ۳۷۳ مورد عملیات هوایی توسط بالگردهای این سازمان انجام شد، گفت: تیم امداد هوایی این سازمان از ابتدای طرح نوروزی تا کنون در ۲۷۳ ساعت پرواز به خدمت رسانی به مسافران نوروزی پرداخته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه سراسری ندای امداد گفت: مسافران نوروزی می‌توانند در سراسر کشور از طریق تماس با شماره تلفن۱۴۷ در صورت وقوع اتفاق با اطلاع به پایگاه های امداد و نجات هلال احمر از خدمات امدادی این سازمان بهره‌مند شوند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در ادامه، گزارشی از عملیات امداد و نجات در ۲۴ ساعت قبل را نیز ارائه کرد و افزود: در طول نهم فروردین، ۱۶۸ عملیات انجام و به ۶۴۴۰ اتفاق دیده خدمات امدادی ارائه شد که از این تعداد ۳۱۲ نفر با کمک امدادگران هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافتند.

به گفته درخشان، ۱۷۰ نفر از مسافران در روز قبل به مراکز درمانی منتقل شدند و ۱۸۱۸ نفر نیز تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: روز قبل ۲۶ عملیات هوایی نیز توسط بالگردهای سازمان امداد و نجات انجام و مجموعا طی ۱۸ ساعت پرواز به مسافران نوروزی خدمات ارائه شد.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.