نحوه آموزش ترم آینده دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد/آغاز کلاس‌های نودانشجویان از مهر

معاون آموزشی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه ترم آینده دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت تلفیقی (مجازی – حضوری) برگزار خواهد شد، گفت: کلاس‌های آموزشی از ۱۵ شهریور ماه آغاز می‌شود و دانشجویان جدیدالورود نیز با تاخیر حدود دو هفته‌ای کلاس‌های درس خود را شروع خواهند کرد.

دکتر علی اکبر حق دوست در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به تشریح نحوه آموزش دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ترم آینده پرداخت و اظهار کرد: ما سناریوهای مختلفی را برای ترم تحصیلی آینده طراحی کردیم و بر این اساس به این نتیجه رسیدیم که ترم آینده نیز باید تلفیقی از آموزش حضوری و ترکیبی باشد. به همین دلیل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تلاش هستند زمینه را برای ارائه این نوع آموزش (ترکیبی) آماده کنند تا اگر مشکلی ایجاد شد بتوانند آموزش‌های مجازی را بهتر از ترم جاری ارائه دهند.

وی در ادامه تصریح کرد:  مقررات آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی از الان قابل پیش بینی نیست اما به طور کلی دانشگاه‌های علوم پزشکی در ترم آینده فعال خواهند چرا که علاوه بر ارائه نقش آموزشی خدمات نیز ارائه می‌دهند. امیدواریم شرایط آموزش ما در ترم آینده بهتر از ترم جاری باشد. همانطور که عنوان کردم آموزش تلفیقی خواهیم داشت اما بر نحوه آموزش دانشگاه‌ها در استان‌های مختلف ممکن است با توجه به شرایط تغییراتی داشته باشیم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در واقع برای ترم آینده استان‌هایی که از نظر ابتلا به کرونا ویروس آلوده‌تر باشند آموزش مجازی در دانشگاه‌های این استان‌ها پررنگ‌تر خواهد بود و بالعکس آموزش‌های مجازی در سایر استان‌ها به همان شیوه تلفیقی ادامه خواهد داشت.

دکتر حق دوست با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم دانشگاه‌های علوم پزشکی فعالیت‌های آموزشی ترم آینده را از ۱۵ شهریور شروع کنند، خاطرنشان کرد: بسته به اینکه نتایج نهایی کنکور کی اعلام شود کلاس‌های آموزشی این دانشجویان نیز برگزار خواهد شد اما احتمالا کلاس‌های آموزشی این دانشجویان با تاخیر حدود دو هفته‌ای از میانه مهر ماه آغاز شود.

وی همچنین از بازنگری آئین‌نامه‌ها و مقررات آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: ما در حال حاضر تک تک این آئین‌نامه‌ها را مرور می‌کنیم. بعد از درسی که از شرایط ناشی از شیوع کرونا گرفتیم، بسته به شرایط تصمیم می‌گیریم تا مشکلاتی که در کریکلوم‌های آموزشی داشتیم را برطرف کنیم اما حتما آموزش بعد از کرونا با ‌آموزش قبل از شیوع کرونا متفاوت خواهد بود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در خصوص وضعیت دانشجویان مبتلا به کرونا که امکان حضور در امتحانات پایان ترم جاری دانشگاه‌ها را نداشتند نیز گفت: تصمیم گیری در این زمینه بر اساس شرایط دانشجو و درس مربوطه صورت می‌گیرد اما بطور کلی اگر این‌گونه تصور شود که به دلیل شیوع کرونا باید تمام استانداردهای آموزشی خود را زیر پا بگذاریم، اینچنین نیست. ما در کنار اینکه سختی‌های آموزش ترم جاری را درک می‌کنیم و در جریان فشارهای ایجاد شده به دانشجویان هستیم اما به شدت اصرار داریم که کیفیت آموزش‌های پزشکی حفظ شود.

وی در خصوص برنامه وزارت بهداشت برای برگزاری ترم تابستانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز گفت: کلاس‌های ترم تابستانی در بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی شروع شده و دانشجویان به صورت مجازی می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند و واحدهایی به دانشجویان داده خواهد شد که بتوانند به صورت تمام مجازی در کلاس‌ها حضور داشته باشند.

دکتر حق دوست در پایان در خصوص وضعیت آموزش واحدهای عملی دانشجویان برای نیمسال تحصیلی جاری نیز گفت: دانشجویانی که نتوانستند در شرایط فعلی در کلاس‌های آموزشی حاضر شوند نمره آنها به صورت ناتمام ملاک خواهد شد و دانشجویان در ترم آینده می‌توانند این آموزش‌های خود را پاس کنند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در خصوص وضعیت ابتلا دانشجویان علوم پزشکی به ویروس کرونا گفت: آماری در این زمینه هنوز ندارم اما تا کنون هیچ مرگ و میری به دلیل ابتلا به کرونا در بین دانشجویان علوم پزشکی نیز گزارش نشده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.