نحوه درست مسواک ‌زدن

جام جم آنلاین: خوانندگان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۰۷۰۶ سوالات خود را در موارد مختلف مطرح و در برنامه زنده «دکتر سلام» که هر روز ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه از شبکه آموزش پخش می‌شود، پاسخ خود را دریافت کنند.

امروز دکتر فکرآزاد، جراح و متخصص بیماری‌های لثه به پرسش ما پاسخ می‌دهد.

مسواک‌زدن صحیح از پایه‌های اصلی حفظ بهداشت دهان و دندان است. هدف اصلی از مسواک‌زدن، پاک کردن تمام مواد غذایی همراه با مواد رسوبی مختلف و میکروارگانیسم‌هایی است که به طور طبیعی روی سطوح دندان جایگزین شده‌ است.

کمتر کسی را می‌شود یافت که طی شبانه‌روز مسواک ‌نزند، ولی چیزی که کمتر بدان توجه می‌شود، نحوه صحیح مسواک‌زدن است؛ به طوری که در اکثر موارد مسواک ‌زدن با مسواک نزدن زیاد تفاوتی نمی‌کند.

یادگیری مسواک‌زدن صحیح کمک شایانی در حفظ بهداشت دهان و دندان خواهد داشت و روش‌های مختلفی دارد، اما وقتی کامل می‌شود که سطح زبان، بین دندان و لثه را نیز تمیز کنیم.

قبل از شروع مسواک‌زدن باید از تمیز و سالم بودن مسواک خود مطمئن شوید. خمیردندان به مقدار کافی روی سطح مسواک بگذاریم. سپس دهان را با آب خیس کنیم تا خمیردندان خوب کف کند.

کشیدن افقی مسواک روی دندان باعث تخریب لثه می‌شود. همیشه باید مسواک را روی دندان‌های جونده به صورت چرخشی و نه با شدت کشید و توجه داشته باشید که مسواک در نواحی کناری، با زاویه ۴۵ درجه نسبت به لثه قرار بگیرد.

دهان باید کاملا باز باشد و مسواک باید خشک باشد تا کارایی مفیدتری داشته باشد. زبان‌هایی را که دارای شیار است باید با مسواک تمیز کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.