نحوه نرخ محاسبه اجاره آپارتمان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

برخی مشاوران املاک، با مخفی نگه داشتن فرمول محاسبه اجاره iبها، راز تعیین مبلغ اجاره آپارتمان‌ها را برای آنکه iبه نفع مالکان کار نموده باشند، هرگز برای اجاره نشین‌ها باز نمی نمایند.

به گزارش تفسیری خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران، «اجاره iبهای واقعی یک آپارتمان عبارت است از یک چهارم تا یک ششم قیمت واقعی آن آپارتمان.»

معمولا در بازار اجاره موجرانی که iبه فرمول یک چهارم تا یک ششم آشنا می باشند اجاره واحدشان را این چنین محاسبه می‌کنند و آن دسته از مالکانی که با فرمول آشنا نمی باشند یا iبه دلایلی ترجیح نمی دهند نرخ اجاره واحدشان را از این راه محاسبه نمایند، اجاره‌بها را بر اساس بازه‌ای که در بازار اجاره مسکن هر محله مشخص شده است، تعیین نمایند.

 برای مثال، واحدهای ۵۰ متری بین ۱۴ تا ۲۰ میلیون تومان iبه عنوان رهن کامل iبه بازار معرفی می‌شوند و این بازه قیمت از لحاظ نوع امکانات، عمر بنا، کیفیت محله و حتی نیاز مالی مالک فراهم شده است.
مالکانی که نرخ اجاره واحدشان را بر اساس فرمول (یک چهارم تا یک پنجم) محاسبه می‌کنند در طول سال معمولا فرمول را تغییر می‌دهند.

معمولا اکثر موجران نرخ اجاره واحدشان را در فصل تابستان iبه سبب حجم بالای متقاضیان بر اساس یک چهارم تعیین می‌کنند، اما از سوی دیگر در فصول پاییز یا زمستان وابسته iبه کسادی بازار اجاره از فرمول یک پنجم یا حتی از یک ششم هم استفاده می‌کنند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.