نخستین‌پارک‌متحرک‌جهان‌درایران‌احداث‌می‌شود

فارس : احمدرضا سلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: احداث پارک‌های موضوعی خاص در مناطق مختلف مشهد از جمله برنامه‌های در دستور کار مدیریت شهری مشهد است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد، گفت: بر این اساس احداث پنج پارک موضوعی خاص در مناطق مختلف مشهد در دستور کار مدیریت شهری مشهد قرار گرفته است تا ضمن جذب مخاطب، در حین بازدید مفاهیم متنوعی، علاوه بر طراوت و تازگی طبیعت را به بازدید کننده منتقل کند.

سلامی، طراحی فضای سبز با هدف ایجاد تجربه فضایی در بازه‌های زمانی مشخص، استفاده متفاوت از عناصر طبیعی به منظور ایجاد حس حرکت، استفاده از گذرگاه های گیاهی با مشخصه‌های متفاوت را از جمله اهداف احداث این پارک‌های موضوعی دانست.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد به عناوین پارک‌ها اشاره کرد و ادامه داد: پارک‌های موضوعی دانش، گل‌ها، متحرک، مینیاتوری و گیاه شناسی، پنج پارک موضوعی مشهد است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی به احداث نخستین پارک متحرک جهان در مشهد اشاره کرد و بیان داشت: این پارک با مساحت ۲٫۶ هکتار در منطقه ۱۰ مشهد احداث می‌شود.

سلامی با اشاره به تعریف اولیه پارک متحرک گفت: در این پارک بازدیدکنندگان در بازه زمانی مشخص فضایی را تجربه می‌کنند که برخی از عناصر آن جابه جا می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش‌های گوناگون این پارک متحرک، گفت: این پارک از ۱۵ بخش تشکیل شامل فضای انشیمن، فضای بازی آبی، آمفی تئاتر، منوریل، مسیر سلامت، غار آبی و آسیاب آبی از جمله بخش‌های این پارک است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد، ادامه داد: با توجه به اینکه برنامه‌ریزی این گونه پارک‌ها همراه کردن موضوع آموزش با تفریح و تفرج است، ضرورت وجود چنین پارک‌هایی با این عملکرد در سطح مشهد احساس می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز در ادامه با اشاره به ساخت پارک مینیاتوری در مشهد اشاره کرد و گفت: پارک مینیاتوری مشهد از جمله پارک‌های موضوعی محسوب می‌شود که در طراحی این پارک بر اساس یک موضوع خاص در قالب نمایش آثار در مقیاس کوچک است.

سلامی تصریح کرد: در حال حاضر مطالعه و طراحی پارک مینیاتوری توسط مشاور انجام و مصوب شده است و عملیات احداث آن در سال جاری نیز آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با اشاره به اینکه پارک مینیاتوری با رویکرد “پنجره ای در خراسان بزرگ” احداث می‌شود، ادامه داد: پارک مینیاتوری مشهد ۸٫۲ هکتار مساحت دارد که در بولوار سجادیه و در منطقه ۱۲ احداث می‌شود.

سلامی در ارتباط با امکانات پارک مینیاتوری مشهد گفت: این پارک دارای فضاهای فرهنگی شامل فرهنگسرا، آمفی تئاتر روباز، کانون پرورشی و فکری کودکان، کتابخانه، برج‌های هنر و فرهنگ است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد به اعتبارات ساخت پارک اشاره کرد و افزود: پارک مینیاتوری با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۹۲ به بهره‌برداری ‌می‌رسد.

وی، پیست اسکی، دریاچه، حیات وحش، خانه کودک، زمین های ورزشی روباز را از جمله بخش‌های پارک مینیاتوری عنوان کرد.

سلامی اظهار داشت: با راه‌اندازی پارک مینیاتوری گردشگران زیادی به این شهر مذهبی جذب خواهند شد که در همین راستا بر درآمدهای این حوزه افزوده می‌شود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.