نخستین تصاویر طنز جهان، از ۲۰۰سال پیش!

کدخبر: ۷۱۵۵۴

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد – ۰۴:۳۸

print نسخه چاپی

send ارسال به دوستان

نخستین تصاویر طنز جهان، از ۲۰۰سال پیش!

شخصی به نام اسکار رجلاندر اهل کشور سوئد،نخستین کسی بود که در سال ۱۸۵۰ میلادی برای اولین بار در جهان نمک طنز را به عکسهایش افزود.او به وسیله مونتاژ دو عکس بر روی هم توانسته بود این کار محیر الوقوع زمان خود را انجام دهد.

تابحال به مفهوم طنز فکرکرده اید؟!چرا ما با دیدن برخی امور غیر عادی ناخودآگاه می خندیم؟! عامل ایجاد خنده در بطن وجود انسان چیست؟

پاسخ به این سوالات دشوار است، چرا که دانشمندان نیز هنوز به طور قطعی نتوانسته اند دلیل اصلی فرآیند خنده را توجیه کنند.اما آنچه که مسلم است، هرآنچه غیر عادی جلوه کرده و کمی با لوده بازی همراه شود،ما را به خنده وا می دارد.

به گزارش ممتازنیوز، اجداد ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به طنز از زاویه ای دیگر می نگریستند. تصاویری نایاب و دیدنی از حس شوخ طبعی نسل‌های قبل از ما در قرن هجدهم گردآوری شده است. این تصاویر عمری تقریبا ۲۰۰ ساله دارند و به دوره ویکتوریا بر می گردد.

 شخصی به نام اسکار رجلاندر اهل کشور سوئد، نخستین کسی بود که در سال ۱۸۵۰ میلادی برای اولین بار در جهان نمک طنز را به عکس‌هایش افزود. او به وسیله مونتاژ دو عکس بر روی هم توانسته بود این کار محیر العقول زمان خود را انجام دهد.

پس از انتشار اولین عکس خود در در وحله اول بسیار مشهور گشته و سران کشورها او را برای ثبت عکسهای طنز به کشورشان دعوت می کردند.

اما سالها بعد، این نوع عکاسی مرسومتر شده و توسط تعداد زیادی از مردم صورت می گرفت.

تعدادی از برترین تصاویر طنز قدیمی در ادامه آورده شده‌‎اند:

شماره پیامک: ۳۰۰۰۱۵۰۵۹۸

Bookmark and Share


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.