نخستین سبد کالا از فردا توزیع می‌شود+اطلاعات نحوه توزیع

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

پس از خبرهاهای مختلف دربارهٔ توزیع سبد کالای دولت، بالاخره وزارت صنعت روز قبل در اطلاعیه‌‌ای از زمان و نحوه توزیع سبد کالای مرحله اول پرده برداشت که بر اساس این اطلاعیه اولین سبد کلا از فردا توزیع می‌شود.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، روز قبل وزارت صنعت ،معدن وتجارت، طی اطلاعیه ای اعلام کرد: سبد کالا فقط به مستمری بگیران تأمین اجتماعی و کارگران با حقوق زیر ۵۰۰هزار تومان داده می گردد.

در این اطلاعیه علاوه بر اعلام گروه هایی که سبدکالا به آنها تعلق می گیرد، عنوان شده است که این سبد ازیکشنبه، ۱۳ بهمن ماه به مدت ۱۵ روز به صورت رایگان توزیع خواهد شد.
 
بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، در اطلاعیه بیان شده که  سرپرستان خانوار می توانند از طریق سامانه پیامکی۵۰۰۰۴۹۹ و سامانه اطلاع رسانی سبد کالا به آدرس اینترنتی www.yaranehkala.ir از دریافت یا عدم دریافت سبد کالای خود اطلاع یابند.

این گزارش ممتاز به نقل از می افزاید؛ سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی«ره»،  سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، سرپرستان خانوارهای مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی (با حقوق مستمری زیر پنج میلیون ریال)، سرپرستان خانوارهای کارگران مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی (با حقوق زیر پنج میلیون ریال)، سرپرستان خانوارهای کارکنان  شاغل و بازنشسته نیروهای دولتی و سرپرستان خانوارهای طلاب، خبرنگاران، دانشجویان متأهل می‌توانند سبد کالای مرحله اول خود را شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، ۴ کیلوگرم مرغ، ۲ بطری روغن مایع، ۲ بسته پنیر بسته‌بندی شده، ۱ شانه تخم مرغ یا ۲۴ عدد بسته‌بندی شده، از تاریخ یکشنبه ۱۳ بهمن طی ۱۵ روز بتدریج بصورت رایگان از مراکز اعلام شده دریافت کنند.
 
  مشمولین‌ می‌توانند با مراجعه به  فروشگاه‌های امکان (کارگران) ـ اسکاد (کارکنان دولت) ـ اتکا (نیروهای مسلح) ـ رفاه (کمیته امداد ـ بهزیستی) ـ سپه (عموم مردم) ـ شهروند (عموم مردم) ـ  اتحادیه فرهنگیان (فرهنگیان ـ عموم مردم) سبدکالای خود را دریافت کنند البته باید گفت بر اساس اطلاعیه وزارت صنعت, دریافت سبد کالا منوط به ارائه کارت ملی و کارت بانکی سرپرست خانوار که وجه یارانه به آن واریز می‌شود به مراکز توزیع است همچنین آن دسته از اشخاصی که دارای کارت بانکی نمی‌باشند، می‌توانند با مراجعه به بانکی که حساب یارانه ‌دارند درخواست صدور کارت بانکی نمایند.
 
نکته قابل تامل درتوزیع این سبد کالا این است که بعضی مشمولان واقعی از سبد جا مانده‌‌اند .کارگران روزمزد، غیر بیمه‌ای و بدون قرارداد کار که بخش عظیمی در طرح حمایتی دولت تدبیر و امید از اقشار کم درآمد بودند سبد کالا نمی گیرند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.