نخستین شبیه‌ساز جامع آموزش مناسک حج معرفی شد

۲۱ آبان ،

در سومین نمایشگاه استانی بازی های رایانه ای؛

نخستین شبیه‌ساز جامعه آموزش مناسک حج به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر بازدیدکنندگان با این نرم‌افزار در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای قم معرفی شد.

به گزارش تفسیری گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیادملی بازی های رایانه ای ، اولین شبیه‌ساز جامع آموزش مناسک حج طی سه سال با دانش فنی داخلی و توسط جمعی از جوانان خلاق و خوش ذوق ایرانی ساخته شده است.

در شبیه‌ساز آموزشی حج مجازی همه موقعیت‌های مکانی که حجاج جهت انجام مناسک حج در آن مکان‌ها حضور خواهند داشت به‌صورت سه بعدی و مجازی مطابق با واقعیت ساخته شده است.

کاربر آموزش گیرنده با در اختیار گرفتن کاراکتر مجازی خود در این شبیه‌ساز ابتدا توسط کاراکتر راهنما ضمن حرکت در محیط و قرارگیری در مکان‌های تعیین شده اعمال و مناسک حج آموزش داده می‌شود سپس در حالت آزمون خود کاربر باید به تنهایی اعمال و مناسک را انجام دهد.

سیستم ارزشیابی هوشمند همه اعمال را ثبت کرده و در صورت نیاز به‌صورت بلادرنگ خطاهای شما را گوشزد می‌کند. این عمل با تکرار و آزمون و خطا مطابق با آنچه که در عالم واقعی اتفاق می افتد به‌طور مجازی توسط شخص آموزش گیرنده بارها و بارها تکرار می‌شود تا به‌طور کاملاً تجربی و مهارتی مراحل آموخته شود.

فعال سازی و غیر فعال سازی مستحبات، مکروهات و محرمات و امکان تعیین آموزش و آزمون ترتیبی از جمله امکانات این نرم‌افزار است.

پوشش کامل محتوای حج عمره مفرده، پوشش کامل محتوای حج تمتع، پوشش کامل واجبات و مستحبات، پوشش کامل مکروهات و محرمات، تفکیک جنسیت آموزش گیرنده، شبیه‌سازی کامل مسجد شجره، شبیه‌سازی کامل مسجدالحرام و کعبه، شبیه‌سازی کامل مسعی، شبیه‌سازی کامل عرفات، شبیه‌سازی کامل مشعرالحرام، قابلیت تنظیم حالت سفارشی آموزش و قابلیت تنظیم حالت سفارشی آزمون از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار است.

نخستین شبیه‌ساز جامع آموزش مناسک حج با نام اختصاری حج مجازی و در سه بسته‌بندی مختلف نسخه حج عمره، نسخه حج تمتع، نسخه کامل و نسخه ویژه کودکان و نوجوانان در سومین نمایشگاه استانی بازی های رایانه ای به مخاطبان ارایه شد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.