نخستین فاز نیروگاه تلمبه ذخیره ای کشور بهمن ماه سنکرون می گردد

۰۶م آذر ،

مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران از سنکرون اولین فاز نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات در بهمن ماه امسال خبر داد .

مجید صالحی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : تعداد بسیاری  واحد نیروگاهی قبل از پیک برق سال آینده و تابستان ۹۲ وارد شبکه می شوند که امنیت شبکه برق کشور را افزایش می دهد .

وی  با بیان اینکه سال آینده مشکلی برای تامین برق نخواهیم داشت افزود : یک واحد نیروگاه شیروان ، دو واحد بخش بخار آبادان ، یک واحد نیروگاهی در ایرانشهر ، یک واحد گازی در گنو هرمزگان ، دو واحد گازی شیرکوه یزد قبل از پیک مصرف و تابستان ۹۲ وارد شبکه می شوند .

صالحی اظهار داشت : فاز اول نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه  به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات تا ۲۲ بهمن امسال وارد مدار می گردد .

وی در رابطه با راندمان نیروگاه ها تصریح کرد : راندمان نیروگاه های کشور تا ۵ سال پیش ۳۵ درصد بوده که اکنون این رقم به بیش از ۳۹ درصد رسیده است .

مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران عنوان داشت : تبدیل نیروگاه های گازی به  سیکل ترکیبی تاثیر به سزایی در افزایش راندمان نیروگاه ها دارد .

وی خاطرنشان کرد : راندمان نیروگاه های گازی در حدود ۳۴ درصد است که با اجرای بخش بخار آنها و تبدیل به سیکل ترکیبی به ۵۰ درصد می رسد ./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.