نخستین قطار نجات کامل وارد ایستگاه راه آهن زاهدان شد

۰۲م اسفند ،

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن جنوب شرق، سید ˈمصطفی داودیˈ روز چهارشنبه گفت: به سبب شرایط جغرافیایی و اقلیمی خاص این منطقه نظیر کوهستانی و ماسه گیر بودن بخشی از مسیر و مسافت طولانی بین زاهدان با سایر مراکز، برای جمع آوری سوانح ریلی، امدادرسانی در شرایط بحرانی تعمیرات لکوموتیوها و واگن های معیوب، با پیگیری های صورت گرفته با اختصاص این جرثقیل ریلی اولین قطار نجات کامل وارد ایستگاه راه آهن زاهدان شد.

وی با اشاره به جایگاه خاص راه آهن در افکار عمومی و ضرورت حفظ اعتمادی که مردم به سیستم ریلی دارند، افزود: بکارگیری قوانین و مقررات ایمنی ریلی برای تمام زیربخش های مجموعه راه آهن اصل مسلم و تعریف شده است.

وی هدف از تشکیل سازمان قطار نجات را امدادرسانی به قطارهای سانحه دیده و جمع آوری سوانح ریلی عنوان کرد و گفت: این جرثقیل ریلی از نوع برانهویست با طول بوم چهار متر، قدرت باربرداری ۷۵ تن و سرعت ۳۵ کیلومتر است که به همراه ادواتی مانند زیربومی، واگن حمل بالاست، کوپلاژ و واگن حمل ادوات، سازمان قطار نجات کامل را تشکیل داده است.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: این جرثقیل ریلی در عملیات های مختلف مانند تعویض بوژی، محور، تراکشن موتور و جمع آوری سوانح ریلی و امدادرسانی به قطارهای سانحه دیده و مانده در راه مورد استفاده قرار می گیرد. ک/۱

۷۳۰۷ / ۶۵۳

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.