نخستین موضع گیری های مرسی پس از ریاست جمهوری

در شرایطی که مقامات آمریکایی ابراز امیدواری کرده اند رئیس جمهور جدید مصر به توافقنامه کمپ دیوید با رژیم صهیونیستی پایبند بماند، محمد مرسی در نخستین سخنرانی خود پس از پیروزی در انتخابات با بیان اینکه به تمامی توافقنامه های مصر پایبند است از دستگاه قضایی این کشور خواست که مستقل باشد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، محمد مرسی عصر شب گذشته در نخستین سخنرانی خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مصر اظهار داشت: من رئیس جمهور تمامی مصری ها مسیحی، مسلمان، تمامی زنان و مردان هستم.

وی با بیان این مطلب افزود: اگر ایثار و از خودگذشتگی شهدای انقلاب مصر نبود من اکنون در این جایگاه قرار نداشتم.

رئیس جمهور منتخب مردم با بیان اینکه انقلاب مصر تا زمان تحقق کامل اهداف خود ادامه خواهد داشت خطاب به مصری ها گفت: شما منشا قدرت هستید.

مرسی اظهار داشت: مصر برای اینکه به خواسته های خود یعنی عدالت اجتماعی، آزادی و کرامت انسانی دست یابد نیاز به اتحاد دارد.

وی در ادامه گفت که تمامی تلاش خود را برای تحقق خواسته های مردم به کار خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد خون شهدای انقلاب ۲۵ ژانویه هدر رود.

مرسی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد که به تمامی توافقنامه های مصر و معاهدات بین المللی با تمامی دنیا و امنیت ملی مصر پایبند خواهم بود.

وی افزود: ما به خود اجازه نخواهیم داد در امور داخلی دیگر کشورها دخالت کنیم و متقابلا نیز اجازه نخواهیم داد کسی در امور داخلی ما دخالت کند.

مرسی خاطرنشان کرد: مصر با ملت، نیروهای مسلح و تاریخ غنی و طولانی خود مانع از هر گونه تجاوزی به این کشور خواهد شد.

وی در ادامه از صمیم قلب متعهد شد که محافظ ارتش مصر و نیروهای مسلح خواهد شد. محمد مرسی همچنین به قضات مصر که بر روند انتخابات این کشور نظارت داشتند تبریک گفت و تاکید کرد که دستگاه قضایی مصر باید در آینده نهاد مستقلی باشد و به دستگاه های اجرایی و قانونگذاری وابسته نباشد.

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.