نخستین گوشی جهان با سیستم‌عامل تیزن عرضه می‌شود

۲۶م اسفند ،

 

شرکت سامسونگ آمادگی خود برای تولید گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل تازه Tizen را اعلام کرد.
 
شرکت سامسونگ آمادگی خود برای تولید گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل تازه Tizen را اعلام کرد و توضیح داد که اولین گوشی مجهز به این سیستم‌عامل در نیمه دوم سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود.
 
به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد ، سامسونگ به تازگی یک مشتری برای این گوشی ویژه پیدا کرده و آن‌ هم NTT DoCoMo یعنی بزرگترین اپراتور مخابراتی ژاپن است که در نظر دارد گوشی هوشمند سامسونگ مجهز به سیستم‌عامل Tizen را اواخر سال جاری میلادی تحت پوشش شبکه خود روانه بازار کند.
 
سامسونگ با انتشار یافتن یک پست الکترونیکی چند ساعت پس از معرفی رسمی گوشی هوشمند Galaxy S IV تایید کرد که چنین گوشی هوشمندی را تولید و عرضه می‌کند.
 
سیستم‌عامل Tizen به صورت متن‌باز و مبتنی بر لینوکس ساخته شده است که به عنوان جایگزینی برای اندروید گوگل محسوب می‌شود و هدف از عرضه آن رقابت با دو سیستم‌عامل اندروید و iOS است که حاکمیت بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در دست گرفته‌اند.
 
شرکت سامسونگ در حال حاضر گوشی‌های هوشمند خود را مبتنی بر سیستم‌های عامل اندروید، ویندوز فون و سیستم‌عامل داخلی خود یعنی Bada تولید می‌کند که البته Bada تاکنون نتوانسته است محبوبیتی کسب کند و مورد توجه کاربران قرار بگیرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.