نخست‌وزیر ژاپن پارلمان را منحل می‌کند

۲۳ آبان ،

رسانه‌های ژاپن امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند، با احتمال برگزاری انتخابات در ماه آینده میلادی، نخست وزیر این کشور تصمیم گرفته است تا روز جمعه پارلمان ژاپن را منحل کند. این اقدام احتمالا سبب برکناری وی از قدرت می‌شود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس گزارش تفسیری رسانه‌های خبری ژاپن از جمله روزنامه اقتصادی نیکئی و روزنامه آساهی شیمبون که متمایل به لیبرال‌هاست، یوشیهیکو نودا، نخست وزیر ژاپن یک انتخابات سریعهنگام را در ۱۶ دسامبر (۲۶ آذر) و یا ۲۰ ژانویه (اول بهمن) برگزار خواهد کرد.

پس از ماه‌ها تامل درخصوص تاریخ انتخابات آینده، این مسئله بعدازظهر دوشنبه آشکار شد. به نظر می‌آید که نخست وزیر ژاپن برای پیوستن به معاهده تجارت آزاد آسیا-آمریکا به عنوان یکی از تعهدات فعالیت‌های اصلی خود، به شدت تلاش می‌کند.

احزاب مخالف به شدت مخالف پیوستن به این تجارت آزاد با آمریکا می باشند.

در عناوین اصلی امروز روزنامه نیکئی نوشته بود: نخست وزیر تصمیم‌ گرفته تا امسال پارلمان را منحل کند. مقدمات انحلال پارلمان در حال فراهم شدن است.

ماینیچی شیمبون نیز نوشت: نخست وزیر ژاپن می‌تواند روز جمعه پارلمان را منحل کند و ۹ دسامبر یک انتخابات برگزار کند.

انتخابات باید هنگامی که دوره چهار ساله پارلمان پایان می‌یافت، در تابستان سال آینده میلادی برگزار می‌شد.

در تازه‌ترین نظرسنجی روزنامه آساهی شیمبون، میزان رضایت از کابینه نودا به ۱۸ درصد نزول کرده در حالی که میزان نارضایتی تا ۶۴ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.