نخست وزیر اسپانیا: ژاوی ضربان قلب اسپانیا است

۹ م دیماه ،

خوزه لوئیس رودریگوئز زاپاترو در خصوص تغییرات اخیر در فوتبال اسپانیا از ناکامان همیشگی تا فاتحان دنیا صحبت کرد و گفت: به نسلی تعلق دارم که از ناکامی‌های تیم ملی تا سال ۲۰۰۸ عذاب کشید. حل این معادله سخت بود زیرا باشگاه‌هایی مثل رئال مادرید و بارسلونا داشتیم که قطب‌های قدرت اروپا می باشند بنابراین چرا این ارزش‌ها به تیم ملی منتقل نمی‌شد؟

رئیس سابق حزب سوسیالیست اسپانیا ادامه داد: به همین دلیل قهرمانی در وین برای ما مثل انتقال به دموکراسی؛ اما در حوزه ورزشی بود. وقتی از این مرحله عبور کردیم، با خلق لحظه‌های باورنکردنی وارد دوران موفقیت شدیم. من فکر می‌کنم این دوران ادامه خواهد داشت، اما ناچارا این رویه هم روزی به پایان خواهد رسید و نکات مهمی از آن می‌آموزیم و فراموش نمی‌کنیم که چگونه به آن نقطه رسیدیم.

زاپاترو همچنین به شدت ژاوی را ستود و گفت: در هر صورت ژاوی هرناندس ضربان قلب تیم ملی است. هر بار که با او صحبت کردم تحت تأثیر اعتماد به نفس و شیوه پاسخگویی او قرار گرفتم.

سیاستمدار اسپانیایی خاطرنشان کرد: ژاوی به من گفت چرخشی که انجام می‌دهد را برای محافظت از توپ ابداع کرده زیرا او چندان توانایی برای عبور از بازیکنان را ندارد. اسپانیا هافبک‌های قوی‌تر،‌ ماهرتر و سریع‌‌تری نسبت به او داشته است، اما هرگز هافبکی به باهوشی او نداشته است.

وی ادامه داد: گاهی به دلیل طرز قرارگرفتن ژاوی احساس می‌کنم بدون لمس توپ آن را پاس می‌دهد. شیوه بازی ژاوی این را به تیم ملی تحمیل کرده است. در نقطه مقابل کریستیانو رونالدو را دارید که یک نمونه واقعی فیزیک بدنی است، اما تیم اسپانیا حول مغزها می‌چرخد نه عضله‌ها. نتیجه این که قدرت واقعی در ذهن است.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.