نخست وزیر اسپانیا برای فینال یورو ۲۰۱۲ به اوکراین می رود

این سخنان در حالی مطرح می شود که سران غربی و اتحادیه اروپا با ادعای دفاع از حقوق بشر در اوکراین و برای حمایت از رهبر مخالفان دولت (تیموشنکو) در این کشور موضوع تحریم جام ملتهای اروپا در اوکراین را مطرح کردند و با قاطعیت آن را به اجرا درآوردند. موضوع تحریم مسابقات همچنین تبلیغات گسترده ای را علیه اوکراین به راه انداخت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات مادرید، لسیبون و سایر پایتخت های اروپایی رقابت های یورو ۲۰۱۲ را در اوکراین به بهانه زندانی کردن یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق این کشور تحریم کرده اند.

تیموشنکو متهم به فرار مالیاتی شده هرچند او این اتهامات را با انگیزه سیاسی می داند.

جام ملتهای اروپا به میزبانی اوکراین و لهستان در حال برگزاری است.

پرتغال در مورد اعزام نمایندگان خود به دیدار نهایی این جام که روز یکشنبه در کی ف پایتخت اوکراین برگزار می شود، اظهار نظر نکرد.

اسپانیا و پرتغال روز چهارشنبه در مرحله نیمه نهایی این رقابتها به مصاف یکدیگر می روند. برنده این دیدار برای عنوان قهرمانی جام با آلمان یا ایتالیا بازی خواهد کرد.

در همین حال’ خوزه مانوئل گارسیا مارگالو’ وزیر خارجه اسپانیا که اظهارات وی در رسانه های اسپانیایی منتشر شده گفت: نخست وزیر اسپانیا در اولین بازی حضور داشت، در آخرین بازی نیز شرکت می کند.

اولین دیدار اسپانیا در یورو ۲۰۱۲ در گدانسگ در لهستان مقابل ایتالیا انجام شد.

گارسیا مارگالو گفت پرتغالی ها به ما گفته اند آنها هم آنجا خواهند بود.

وی به شوخی افزود که به این معناست که با ما می آیند.

دفتر نخست وزیر اسپانیا به درخواست خبرنگاران برای اظهار نظر در این باره پاسخی نداده است.

‘پائولو پورتاس ‘ وزیر خارجه پرتغال قبل از شروع این تورنمنت گفت این رویداد عمدتا یک رویداد ورزشی است و به نظر ما نباید با سیاست آلوده شود.

با این حال مقامات پرتغالی در مسابقاتی که در اوکراین برگزار شده، شرکت نکردند.

گارسیا مارگالو گفت: اسپانیا با عدم اعزام نمایندگان خود به شهر دونستک در اوکراین محل برگزاری دیدار اسپانیا و فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۲، پیام محکمی فرستاده است.

وی افزود این اقدام پیام سیاسی مهم و روشنی در مورد دیدگاه ماست.

یک دادگاه اوکراین روز دوشنبه محاکمه تیموشنکو را به اواسط ماه ژوییه موکول کرد؛ اقدامی که می تواند از تبلیغات منفی بیشتر در مورد کی ف در زمان برگزاری این تورنمنت جلوگیری کند.

ورزشی**۱۵۸۴**۱۵۵۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۲۵۴۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.