نخست وزیر اسپانیا به کمک ۱۰۰ میلیارد یورویی اروپا چشم دوخته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، همزمان با درخواست مادرید برای دریافت کمک مالی ۱۰۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا با هدف تقویت سیستم بانکداری، “ماریانا راخوی” روز گذشته در مجمع عمومی کنفدراسیون کارکنان اسپانیا وعده ایجاد اصلاحات اقتصادی بیشتر را داد.

وی افزود: هم اکنون زمان آن فرا رسیده تا تصمیمات مهمی را اتخاذ کنیم که برخی از این تصمیمات گرفته شده و برخی دیگر در روزهای آتی گرفته می شود.

ماریانا راخوی تاکید کرد: آنچه را که باید اصلاح کنیم اصلاح می کنیم .

وی افزود: هدف از انجام این اصلاحات رشد اقتصادی کشور و اشتغال زایی است و این اصلاحات بخش غیر قابل اجتناب مهار بحران مالی است.

دولت راخوی پس از روی کار آمدن در دسامبر گذشته با چالش های اقتصادی بسیاری دست و پنجه نرم می کند و در تلاش برای کاهش کسری بوجه به ۵٫۳ درصد در پایان سال ۲۰۱۲ است.

وعده های راخوی برای ایجاد اصلاحات اقتصادی درحالیست که اقدامات حزب وی نارضایتی اسپانیایی ها را به همراه داشته و از این پس شرکت ها می توانند به راحتی کارکنان خود را اخراج کرده و نرخ بیکاری همچنان رو به افزایش است.

این اظهارات بلافاصله پس از ارسال نامه لوئیس دو گوئیندوس وزیر اقتصاد اسپانیا به ژان کلود ژونکر نخست وزیر لوکزامبورگ که ریاست گروه اروپایی وزیران اقتصادی حوزه یورو را بر عهده دارد، مطرح شد.

وزیر اقتصاد اسپانیا در این نامه در ادامه تلاشها برای متقاعد کردن سران اروپا به یکپارچه سازی نظام بانکی در این قاره خواستار کمک مالی کشورهای عضو حوزه یورو برای افزایش ذخیره بانک مرکزی شد.  

درحالیکه پیشتر اعلام شده بود بخش بانکداری اسپانیا برای نجات از ورشکستگی به ۶۲ میلیارد یورو کمک مالی اتحادیه اروپا نیاز دارند، این کشور هم اکنون خواستار کمک کمک مالی ۱۰۰ میلیارد یورویی این اتحادیه شده است.  


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.