نخست وزیر ترکیه: به تبادل طلا با گاز ایران ادامه خواهیم داد

۱۴م آذر ،

ترکیه مجددا اعلام کرد که به رغم تحریم‌های آمریکا، به واردات گاز از ایران ادامه خواهد داد. اول وزیر ترکیه با بیان اینکه تحریم‌های تازه آمریکا تاثیری روی مبادله طلای این کشور با گاز ایران ندارد، گفت: این کشور به واردات گاز طبیعی از ایران ادامه خواهد داد.

رجب طیب اردوغان اول وزیر ترکیه اظهار کرد که واردات گاز از ایران برای ترکیه بسیار حیاتی است و این کشور به این واردات احتیاج دارد و سعی دارد که منابع تامین انرژی خود را تنوع ببخشد.

وی افزود: دولت ترکیه به طرف‌های مرتبط اعلام کرده که این معامله(مبادله طلا با گاز) ادامه خواهد یافت.

اردوغان در کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه گفت: ما همیشه گفته‌ایم که این مساله برای ما اهمیت استراتژیک دارد و نمی‌توانیم از این تحریم‌ها تبعیت کنیم.

وی افزود: ما می‌گوییم که معاملات لازم را انجام خواهیم داد زیرا این یک کالای استراتژیک است و در آینده نیز ما به این مسیر ادامه خواهیم داد.

ترکیه که احتمالا جای انگلیس را به عنوان سومین مصرف کننده‌ بزرگ برق اروپا ظرف یک دهه آینده خواهد گرفت بیشتر برق خود را از طریق گاز طبیعی تولید می‌کند و ۹۰ درصد گاز خود را از ایران وارد می‌کند.

این در حالی است که چند روز پیش سنای آمریکا در تازه‌ترین تلاش‌های خود علیه تهران، تحریم‌های آمریکا دربارهٔ تجارت جهانی با بخش‌های انرژی و کشتیرانی ایران را گسترش داد.

این بسته تازه که در صورت موافقت اوباما و تبدیل شدن به قانون، سومین دور تحریم‌های آمریکا علیه ایران ظرف یکسال اخیر است، سعی دارد که مانع انتقال طلا از ترکیه به ایران در ازای گاز شود.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.