نخست وزیر سابق لبنان از نقش سازنده ایران در ثبات منطقه تقدیر کرد

به گزارش ایرنا از بیروت، عمر کرامی نخست وزیر سابق لبنان این سخنان را امروز سه شنبه در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با وی بیان کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص تحولات لبنان، بیداری اسلامی و اوضاع فلسطین ، گفتگو و تبادل نظر کردند.

کرامی ، آرامش وثبات لبنان و وحدت بین ملت های منطقه را خطر بزرگی برای طرح های رژیم صهیونیستی و غربی ها عنوان کرد و افزود: غربی ها و رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از وحدت بین ملل منطقه بدنبال ایجاد فتنه و تخریب کشورها هستند و در این راستا ضرورت دارد هوشیاری خود را حفظ نمائیم.

رکن آبادی نیز با تقدیر از مواضع سازنده عمر کرامی در تقویت ثبات و آرامش لبنان، طرحهای فتنه و تفرقه افکنانه غربی و صهیونیستی در منطقه را شکست خورده ارزیابی کرد واظهار داشت: بحمدلله منظومه مقاومت در وضعیت خوبی قرار دارد و تحولات بیداری اسلامی و خیزش ملت ها منطقه ، آینده ای روشن برای منطقه و ضربات استراتژیکی علیه منافع صهیونیست ها رقم خواهد زد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران اهمیت وحدت بین همه احزاب و طوایف سیاسی در لبنان را یادآور شد و افزود: ایران خواستار ثبات و وحدت ملی و آرامش در لبنان است وضرورت رویاروئی منسجم و پایدار در مقابل توطئه های رژیم صهیونیستی نیز وحدت لبنانی ها و درک متقابل آنها از یکدیگر است.

رکن آبادی به پیشرفت های هسته ای و فن آوری جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود و این دستاوردها را زمینه ای برای حرکت ملل آزاده جهان برای احیای حقوق خود از نظام سلطه دانست.

خاور**۱۰۳۰** ۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۷۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.