نخست وزیر فلسطین بطور رسمی استعفا کرد

محمد اشتیه در راستای تصمیم طرف‌های فلسطینی برای تشکیل یک دولت تکنوکرات، استعفای خود را اعلام کرد.

نخست وزیر فلسطین بطور رسمی استعفا کرد

به گزارش ممتاز نیوز، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه در آغاز جلسه هفتگی کابینه از استعفای دولت خود خبر داد.

براساس گزارش تی آر تی، اشتیه در یک نشست خبری گفت: استعفای دولت خود را  اعلام می‌کنم و از هم اکنون اختیار دست محمود عباس (رئیس تشکیلات خودگردان) است.

استعفای دولت اشتیه در راستای تدارک تشکیل یک دولت تکنوکرات (غیر سیاسی) برای اداره کرانه باختری اشغالی و نوار غزه است، زیرا اصل تشکیل دولت تکنوکرات بر روی میز شورای وزیران باقی مانده است. از سویی دیگر خبرنگار اسکای نیوز عربی ادعا کرده است که نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه حماس با تشکیل این دولت تکنوکرات موافقت کرده است.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، محمود عباس به چندین نهاد بین المللی اطلاع داد که نامزد او برای تشکیل دولت جدید، دکتر محمد مصطفی، رئیس صندوق سرمایه گذاری فلسطین است. ماموریت این دولت تکنوکرات بازسازی غزه و بازگشت امنیت به این باریکه پس از جنگ است.

این دولت تکنوکرات هیچگونه ارتباطی با هیچ حزب فلسطینی نخواهد داشت و نیروهای مستقل و حرفه‌ای اداره مرحله انتقالی را تا زمان برگزاری انتخابات در صورت آرام شدن اوضاع برعهده خواهند داشت.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.