ند پرایس: آمریکا نقشی در تظاهرات ایران ندارد / مشکلات حکومت ایران ساخته خودش است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنان از ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرد و منکر نقش واشنگتن در آشوب‌ها شد.

ند پرایس: آمریکا نقشی در تظاهرات ایران ندارد / مشکلات حکومت ایران ساخته خودش است

به گزارش ممتاز نیوز، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ادعاهای جو بایدن رئیس جمهور و دخالت صریح و آشکار او در امور داخلی ایران که با عقب نشینی کاخ سفید مواجه شد، ادعا کرد رئیس جمهور آمریکا در اظهارات خود به احساسی که از ابتدای این اعتراضات در ایران داشتیم، یعنی ابراز همبستگی با معترضان اشاره می کرد. 

این مقام آمریکایی با اذعان به اینکه ما از همان روزهای اول حمایت خود را اعلام کردیم، نقش آمریکا در این ناآرامی ها را رد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد دلیل تداوم ناآرامی ها، آرمانهای مشروع، واقعی و قلبی مردم ایران است و مردم معتقدند حکومت، آنها را از حقوق و خواسته‌هایشان محروم می‌کند.

ند پرایس مداخله آمریکا و نقش عوامل خارجی در آشوب ها را منکر شد و ادعا کرد نقش آمریکا فقط این است که سرکوبگران و کسانی که با مردم با خشونت رفتار و اینترنت را قطع می‌کنند، وادار به پاسخگویی کند.

این مقام آمریکا مدعی شد، ایران دوست دارد این ناآرامی ها را به ما ربط دهد تا بتواند ایالات متحده را سرزنش کند اما واقعیت این است که حکومت ایران با مشکلاتی مواجه است که اساسا ساخته خودش است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نتوانست خشنودی خود را از تداوم ناآرامی ها پنهان کند، اظهار داشت آنچه  بسیاری را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده، این است که این جنبش با وجود سرکوب شدید حکومتی، تداوم دارد و متوقف نمی‌شود.

این مقام آمریکایی ادعا کرد تعیین مسیر این جنبش به مردم ایران بستگی دارد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.