نذر خون را به شب‌های قدر موکول نکنید/راه اندازی سامانه نوبت دهی در پورتال رسمی سازمان انتقال خون کشور

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور به روزه داران توصیه کرد که اهدای خون را محدود به شبهای قدر نکنند.

نذر خون را به شب‌های قدر موکول نکنید/راه اندازی سامانه نوبت دهی در پورتال رسمی سازمان انتقال خون کشور

به گزارش ممتاز نیوز، دکتر عباس صداقت رابطه با وضعیت بانک خونی کشور  گفت: ما خوشبختانه امسال به لحاظ مدیریت ذخایر خون شرایط خاص تری نسبت به سال گذشته داشتیم.

وی افزود: اگرچه بلافاصله وارد ماه مبارک رمضان شدیم اما به یاری مردم شریف و همیشه همراه توانستیم با ذخایر قابل قبولی از این تعطیلات عبور کرده و وارد ماه مبارک رمضان شویم.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور تأکید کرد: با وجود اینکه همه مراکز انتقال خون سراسر کشور در ماه مبارک رمضان باز هستند اما این نگرانی وجود دارد که شبهای قدر با بار مراجعه بیش از حد مواجه شویم لذا معمولاً توصیه ما به روزه داران این است که اهدای خون را محدود به شبهای قدر نکنند و نذر خون را در طول ایام ماه مبارک رمضان انجام دهند.

به گفته صداقت، خون یک ماده بیولوژیک است و جایگزینی ندارد و تاریخ انقضای محدودی هم دارد از این رو برای اینکه حقی از مردم کشورمان ضایع نشود باید فرآورده های خونی را مدیریت کنیم.

وی در خاتمه از راه اندازی یک سامانه نوبت دهی در پورتال رسمی سازمان انتقال خون کشور خبر داد و گفت: هموطنان می تواننند از طریق سایت اینترنتی وارد سامانه نوبت دهی شوند و مرکز و تاریخی که مایل هستند را انتخاب کنند یا با مراجعه به مراکز اهدای خون، روز و ساعت اهدای خون را اعلام و ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.