نرخ باروری در کشور مطلوب نیست

وزیر کشور با بیان اینکه نرخ باروری در کشور در حال حاضر ۱٫۷ درصد است گفت: نرخ باروری در کشور مطلوب نیست.

نرخ باروری در کشور مطلوب نیست

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، عبدالرضا رحمانی فضلی پنجشنه شب در برنامه زنده تلویزیونی دو نیم ساعت گفت: دولت بخشی از هدفمندی یارانه ها را به بخش سلامت تزریق کرد و اکنون شاهد هستیم که تحول بزرگی در حوزه سلامت ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه، با اجرای طرح تحول نظام سلامت، بهبود و افزایش خدماتی که مردم در بیمارستانها دریافت می کنند کاملا مشهود است، افزود: انجام اینگونه طرح ها می تواند بستر مناسبی را برای اجرای سیاست های کلی جمعیت فراهم کند.

نرخ باروری در کشور ۱٫۷ درصد است

وزیر کشور افزود: نرخ باروری در کشور در حال حاضر ۱٫۷ درصد است که این رقم مطلوب نبوده و دولت با پیگیری سیاستهای کلان جمعیتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده به دنبال ایجاد بستر های لازم برای جهش اصلی در تنظیم جمعیت است.

از سال ۶۵ تاکنون رشد جمعیت کاهش داشته است

رحمانی فضلی توضیح داد: رشد جمعیت کشور بعد از انقلاب ۲٫۷ بوده و این رقم در سال ۶۵ به ۳٫۹ رسیده اما از سال ۶۵ تاکنون رشد جمعیت کاهش یافته و این رقم در حال حاضر ۱٫۳ است.ادامه روند کنونی موجب می شود در سال ۱۴۲۰ تا ۱۴۲۵ شاهد کاهش جمعیت باشیم.

وزیر کشور با یادآوری این که مقام معظم رهبری از سالهای قبل بارها درباره کاهش رشد جمعیت هشدار دادند، گفت: این نگاه در نهایت منجر به ابلاغ و تدوین سیاست های کلی جمعیت از سوی معظم له شد تا رشد جمعیت متناسب و متعادل با نیاز کشور باشد.

باید بستر نرخ جانشینی جمعیت در کشور ایجاد شود

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری موضوع رشد جمعیت را در نگاهی میان مدت و بلند مدت ارزیابی فرموده اند، گفت: شرایط باید متناسب با رشد جمعیت باشد. غرض از افزایش جمعیت یک کار کوتاه مدت و سریع نیست بلکه باید بستر افزایش نرخ جانشینی جمعیت فراهم شود.

رحمانی فضلی، افزایش جمعیت و در عین حال ایجاد بسترهای لازم برای تحقق این مهم را کار دشواری ندانست و تاکید کرد که چنانچه سیاستهای کلی جمعیت از نگاه مقام معظم رهبری به مرحله اجرا برسد این مهم محقق خواهد شد و نباید هریک از سیاست ها را بصورت جداگانه مورد توجه قرار دهیم.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.