نرخ بیکاری در “بحرین” رو به افزایش است/ تکذیب شخصیت‌های سیاسی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با توجه به بحران سیاسی در کشور بحرین نرخ بیکاری در این کشور رو به افزایش است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، روز به روز بر تعداد اشخاص بیکار در بحرین افزوده می‌شود .

پیام‌های بحران‌های سیاسی در بحرین سایه خود را بر استخدام نیروی کار در مراکز دولتی و خصوصی افکنده است. با وجود کمبود فرصت‌های شغلی، جمیل میدان، وزیر کار بحرین طرحی موسوم به استخدام ۱۰ هزار نفر را مطرح می‌کند تا پوششی دروغین بر واقعیت‌های موجود در کشور در زمینه نرخ بالای بیکاری قرار دهد.

این در حالی است که نرخ بیکاری در بحرین به میزان ۷٫۵ درصد رسیده است و این نرخ بیکاری را گزارش ممتاز به نقل از‌های موسسات بین‌المللی کار در ابتدای سال جاری تایید کرده‌اند.

این در حالی است که شخصیت‌های سیاسی بحرین این میزان بیکاری را تکذیب و تاکید کردند که نرخ بیکاری بسیار کمتر از میزان اعلام شده است.

از سوی دیگر سکینه العکری، نویسنده و روزنامه نگار بحرینی تاکید کرد: نرخ بیکاری هر سال بیشتر از سال پیش می‌شود و جوانان بیکار از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی می باشند.

وی گفت: در برهه اخیر میزان بیکاری تنها در میان سطح خاصی در جامعه کشور افزایش می‌یابد و در هر خانه تقریبا یک جوان بیکار وجود دارد.

از مسائلی که به نسبت بیکاری رو به رشد در بحرین تاثیر گذاشته است، افزایش تعداد اشخاص خارجی است که به آنها شناسنامه بحرین داده می‌شود.

سکینه العکری همچنین افزود: طرح داوطلب شدن در شرکت‌ها، تاثیرات منفی خود را بر میزان بیکاری گذاشت زیرا فساد مالی و اداری و فعالیت‌های فرقه‌گرایانه موجود در موسسات دولتی بحرین بر بیکاری جوانان می‌افزاید.

چرا که به جای اینکه هر دانشجویی که فارغ التحصیل شود به سمت بازار کار سوق داده شود، شرکت‌ها این فرصت را از وی می‌گیرند.

بر این اساس، باوجود گزارش ممتاز به نقل از‌های بین المللی متعددی که نشانگر نرخ بالای بیکاری در منامه پایتخت می‌باشد، نظام آل خلیفه این مسئله را نادیده می‌گیرد و حتی آن را تکذیب نیز می‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.