نرخ تورم در تیرماه ۲۲٫۹درصد

جام جم آنلاین: مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی نرخ تورم تیرماه سال جاری را ۲۲٫۹درصد اعلام کرد و گفت: به دلیل افزایش نرخ تورم، اجرای طرح حذف ۴ صفر از پول ملی تا سال ۹۳ منتفی است.

ابوالفضل اکرمی در جمع خبرنگاران نرخ تورم تیرماه سال جاری را ۲۲٫۹ درصد اعلام کرد و گفت: خلاصه نتایج به دست ‌آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران بر اساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۸۳ در تیرماه است.

مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی اظهار داشت: نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به خردادماه نسبت به دوازده ماه منتهی به خردادماه ۱۳۹۰ معادل ۲۲٫۴  درصد بوده است.

به گزارش مهر، بانک مرکزی پیش از این، نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به خردادماه سال را ۲۲٫۴ درصد اعلام کرده بود.

وی درباره حذف ۴ صفر از پول ملی اعلام کرد: طرح بانک مرکزی برای حذف ۴ صفر از پول ملی هنوز در دولت بوده و به مجلس ارائه نشده است، به همین دلیل حذف ۴ صفراز پول ملی برای سال ۹۳ منتفی است.

مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه اجرای این طرح نیازمند زمان است، گفت: اجرای این طرح نیاز به شرایط با ثبات تر اقتصادی دارد و شرایط اقتصادی در سال جاری با سال های گذشته متفاوت است، زیرا حلقه های تحریم تنگ تر شده است.

اکرمی ادامه داد: اجرای حذف ۴ صفر باید با تامل بیشتر و نه عجله اجرایی شود، زیرا نرخ تورم در زمان مطرح شدن اجرای حذف چهار صفر از پول ملی حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد بود اما هم اکنون نرخ تورم بیش از ۲۲ درصد است. نرخ تورم تاثیر زیادی در اجرای این طرح دارد و بر همین اساس، با زمان بندی بیشتری اجرایی می شود.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.