نرخ شست‌وشوی فرش ۵۰% گران می شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رییس اتحادیه قالیشویان تهران گفت: پیشنهاد افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی تعرفه‌ها را داده‌ایم که هنوز با این موضوع موافقت نشده است.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، حمید محمدی کمسرخ اظهار کرد:‌با توجه به افزایش نرخ بیمه، مواد مصرفی مثل پودر، کلر و یا دستمزد و حقوق کارگران درخواست افزایش ۵۰ تا ۶۰درصدی تعرفه‌ها را داده‌ایم که بعد از گذشت حدود پنج ماه هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.
 
وی گفت:‌ شست‌وشوی فرش دستباف بسته به کیفیت آن (گل ابریشمی، کرک و پشم) در هر متر از ۴۸۵۰ تا ۸۱۰۰ تومان متغیر بوده و هر متر فرش ماشینی درجه یک ۲۹۰۰ تومان است که البته برای خدمات اضافه مثل لکه برداری براساس توافق بین قالیشویی و خریدار این کار انجام می‌شود.
 
وی افزود: شست‌وشوی فرش‌های کهنه و عتیقه، پرداخت ، رفو، شست‌وشو به همراه رنگ‌برداری و لکه‌برداری انواع فرش‌های دستباف و ماشینی توافقی است.

وی با بیان اینکه هزینه ایاب و ذهاب در سراسرتهران یک نرخ ثابت داشته و ۹۰۰۰ تومان است افزود: در حال حاضر ۲۹۰ واحد صنفی فعال در این زمینه داریم.
 
رییس اتحادیه قالیشویان تهران درباره فعالیت قالیشویان بدون مجوز گفت: خیلی‌ها بدون پروانه و مجوز از اتحادیه در این زمینه فعالیت می‌کنند که ما پیگیر هستیم با این گونه افراد برخورد قانونی صورت گیرد.

محمدی در ادامه بیان کرد:‌ در برخی مواقع شاهد پخش تراکت از سوی افراد بی‌نام و نشانی هستیم که در این زمینه تبلیغات می‌کنند ولی مردم بهتر است از اتحادیه در این رابطه استعلام کنند و فرش‌های خود را به آن‌ها نسپارند.

وی همچنین تاکید کرد: با روزنامه همشهری نیز صحبت کردیم که فقط آگهی‌هایی که از اتحادیه نامه رسمی دارند در روزنامه‌ چاپ کنند ولی در رابطه با قطع خطوط تلفنی فعالان غیرقانونی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

انتهای پیام/

منبع:ایسنا

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.