“نرمش‌قهرمانانه” دیپلماسی پایدار در پیگیری حقوق ملت ایران است

فروردین ۱۴۰۳

بازگیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

دبیر کل اتحادیه اول دانشگاه آزاد گفت: بحث نرمش قهرمانانه به این معناست که دولت به هیچ عنوان از منافع ملی خود کوتاه نمی‌آید اما در کنار آن نیز روابط با کشورهای دیگر را در سطح دیپلماسی پایدار نگه می‌دارد.

“علی بازگیر” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه ممتاز نیوز، با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران همواره در دیپلماسی خود منطق را سرلوحه کارهای خود قرار داده است،‌ گفت: برخی کشورها به این دلیل که قاطعیت ایران در پیگیری سیاست‌های ضد استعماری را نمی‌پسندند، سعی در اتهام زنی‌های بی‌اساس به ملت و نظام جمهوری اسلامی دارند تا بتوانند از این طریق افکار عمومی جهان را در سیاست‌های ضد ایرانی با خود همراه کنند.

وی با اشاره به کلید واژه “نرمش قهرمانانه” که از سوی مقام معظم رهبری بیان شد، افزود: غرب در ده سال قبل به دلیل اینکه قدرت پیشروی ایران در بحث هسته‌ای را بر نمی‌تابید، با اعمال تحریم‌ها سعی در تحت فشار قرار دادن دولت‌ داشت و این مسئله نشان‌دهنده عمق بی‌منطقی غرب در سیاست‌های خود نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

بازگیر با بیان اینکه “نرمش قهرمانانه” مطالبه‌ای بود که سال‌ها پیش نیز از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شده بود، تصریح کرد:  ما به هیچ عنوان مخالف مذاکره نبوده و نیستیم، اما روند مذاکرات نگاه خوش‌بینانه‌ای را برای ما ایجاد نکرده است، علاوه بر این رهبر فرمودند؛ لذا مذاکره با غرب زمانی صورت منطقی به خود می‌گیرد که گفتگوها در حد شعار باقی نماند و آمریکایی‌ها عملا به حقوق حقه ملت ایران اذعان داشته باشند و قوانین شفاف بین‌المللی را زیر پا نگذازند.  
 
دبیر کل اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد بیان داشت: رئیس جمهور نیز در دو ماه اخیر در تمام مصاحبه‌های داخلی و خارجی خود بر این حقوق به حق ایرانیان تاکید کرده و در کنار رعایت این حقوق به مذاکرات نیز با دید بازی نگاه می‌کنند.   
 
وی ادامه داد: به طور کلی بحث نرمش قهرمانانه به این معناست که دولت به هیچ عنوان از منافع ملی خود کوتاه نمی‌آید، اما در کنار آن روابط دیپلماسی پایدار نگه می‌دارد.
 
بازگیر اظهار داشت: شرایط به گونه‌ای رقم خورده که روند مذاکرات می‌تواند رو به پیشرفت باشد و به نتیجه‌های مطلوبی برسد اما، در صورتی که دقت در حرکت کشورهای مختلف منطقه غربی را فراموش نکنیم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به رویکرد نظام و سخنرانی مقام معظم رهبری در بحث نرمش قهرمانانه ما می‌توانیم گام‌های موثری در بحث مذاکرات داشته باشیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.