نرم‌افزاری که پاریس را شبیه پاریس واقعی می‌کند

محققان دانشگاه کارنگی ملون در پیتزبورگ پنسیلوانیا و دانشگاه INRIA در پاریس، نرم‌افزاری را نوشته‌اند که تمامی این جزییات ریز را در بناها شناسایی می‌کند. این نرم‌افزار می‌تواند به سازندگان انیمیشن کمک کند که از تصاویر برج ایفل که دیگر کلیشه‌ای شده‌اند، بپرهیزند و شهرهای مجازی را ایجاد کنند که به قول معروف DNA دیداری منحصر به فرد خود را دارند. این در حالی است که سازندگان انیمیشن‌ همانند پیکسار هفته‌ها وقت صرف می‌کنند تا یک مکان را سندسازی کنند، همانطور که این کار را برای شهر پاری در فیلم انیمیشن «راتاتویل» انجام داده‌اند.
این محققان ۱۲ شهر را از سرتاسر جهان انتخاب و برای هر کدام از آنها، ۱۰ هزار تصویر مربوط به آن شهر را که از سرویس دید خیابانی گوگل گرفته‌اند، تحلیل کرده‌اند. الگوریتمی که این محققان نوشته‌اند، ویژگی‌های دیداری را که فقط مختص یک مکان است و در هیچ جای دیگر یافت نمی‌شود، جست‌وجو و شناسایی می‌کند. این محققان معتقدند که سنگفرش خیابان‌هایی که معمولا در بسیاری از تصاویر درست می‌شوند، برای برخی مکان‌ها مثل فضایی که برج ایفل در آن قرار گرفته، مناسب نیست؛ چیزی که هالیوود خلافش را فکر می‌کند.
این نرم‌افزار، پنجره‌های بیش از حد آراسته و بالکن‌ها را در امتداد علایم خیابانی آبی و سبز در پاریس و راهروهای ستون‌دار، پنجره‌های مربوط به‌ زمان‌ سلطنت‌ ملکه‌ ویکتوریا و همچنین راه‌آهن چدنی را در لندن حذف می‌کند. این نرم‌افزار نیز در تحلیل شهرهای آمریکایی، پله‌کان‌های طولانی و پنجره‌های شیشه‌ای را که همانند طاقچه در بنای خانه‌ها قرار می‌گیرند، همچنین لامپ‌های خیابانی را که با گاز کار می‌کنند و به ندرت در بوستون دیده می‌شوند، حذف می‌کند.
این تیم تحقیقاتی قرار است کارهای خود را در کنفرانس گرافیک SIGGRAPH که در ماه اوت آینده در لس‌آنجلس برگزار می‌شود، ارایه کنند.
newscientist / نسترن صائبی

۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.