نرم‌افزار به جای نفت صادر می‌کنیم

جام جم آنلاین: دیروز و قبل از اعزام تیم‌های دانشگاهی به مسابقات جهانی روبوکاپ که امسال قرار است در مکزیک برگزار‌شود، مرتضی موسی خانی، رییس و موسس کمیته ملی روبوکاپ ایران نشستی با خبرنگاران داشت تا از آمادگی تیم‌های قدرتمند ایرانی از دانشگاه‌های کشور برای شرکت در این مسابقات بگوید و این‌که امسال هفت نفر از کارشناسان برتر ایرانی در کمیته داوری این مسابقات جهانی قرار دارند.

اما با سوال یک خبرنگار که واهمه داشت این قبیل مسابقات راه را برای گلچین کردن نخبگان ایرانی باز کند، بحث به جاهای جذابی کشیده شد.

موسی‌خانی در پاسخ به نگرانی خبرنگار گفت که معتقد است این قبیل مسابقات در واقع نمایشگاهی است برای به اشتراک‌گذاری دانش و تجربه‌های فنی و به رخ کشیدن تبحر و مهارت کار تیمی.

موضوعی که اتفاقا و برعکس تصور عمومی مردم، جوانان ایرانی نشان داده‌اند که اگر شرایطش آماده باشد در این زمینه‌ها همیشه حرف‌های زیادی برای زدن دارند، اما آنچه معمولا در این قبیل برنامه‌ها مغفول می‌ماند برنامه ریزی و بسترسازی مناسب برای این استعدادهای به‌بار نشسته است تا به فردایی روشن، هیجان‌انگیز و مرفه چشم امید داشته باشند.

به گفته وی دانشجویان کشور تشویق می‌شوند تا یافته‌های علمی و تکنولوژیکی خود را به یک محصول تبدیل کرده و با چتر حمایتی گروه‌های حقوقدان و بازاریاب، اندک‌اندک وارد بازار کسب و کار خصوصی شوند تا به هدف امسال که حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، جامه عمل پوشانده شود.

موسی‌خانی با تاکید بر این‌که دانشگاه‌های ما باید ار دانشگاه‌های پژوهش محور به دانشگاه‌های کارآفرین تبدیل شوند، معتقد بود که اگر روی مغزهای ایرانی سرمایه‌گذاری شود، می‌توان و باید بتوان در یک برنامه ۱۰ ساله به جای نفت، نرم‌افزار صادر کرد.

هدف والایی که گویا او و تیم همراهش برنامه‌هایی برای محقق‌شدن آن در دست دارند و مشغول تلاشند تا نگاه مسوولان را به آن جلب کنند.

شهرام یزدان‌پناه – گروه دانش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.