نرم‌کننده‌های خشن

جام جم آنلاین: خانم‌ها معمولا بیش از آقایان از نرم‌کننده‌ها و حالت‌دهنده‌های مو استفاده می‌کنند اما این مواد در بازار تجاری انواع متفاوتی دارد و از هر نرم‌کننده یا حالت‌دهنده‌ای نباید استفاده کرد؛ زیرا اگر درست انتخاب نشود، به جای نرم‌کننده، خشن‌کننده و آسیب‌رسان خواهد شد!

نرم‌کننده‌ها یا شامپوهای حالت‌دهنده با افزودن موادی شیمیایی برای کاستن از الکتریسیته ساکن موها، سبب حالت گرفتن و نرم به نظر رسیدن آنها می‌شود.

در استفاده از آنها باید از رسیدن مواد به پوست سر یا ریشه موها جلوگیری کرد. مقداری از آن باید به انتهای ساقه یا بخش بالایی موها مالیده شود و از آنجا که در این حالت ضعف در پایداری و کاهش مقاومت، مو را شکننده‌تر و آسیب ‌پذیرتر کرده، موهای نرم شده را باید با طمأنینه و آرام شانه یا برس کرد.

ژل‌ها و کتیراها نیز هر چند سبب حالت گرفتن موها می‌شوند، اما برای حفظ سلامت مو باید حداکثر یک‌بار در هفته و به مقداری بسیار کم استفاده شوند.

مو اگرچه سلولی مرده است، اما روکشی از ژل روی آن سبب نرسیدن هوا به اندازه‌ای کافی به پوست و سطح نزدیک به ریشه آن می‌شود و ممکن است در صورت تکرار بیش از حد، مضرات فراوان و همراه با بیماری داشته باشد.

به گفته متخصصان، برخی افراد به سبب اطلاع نادرست و معمولا تحت تأثیر تبلیغ یا مد خود سبب کاهش عمر و سلامت موهایشان می‌شوند زیرا نمی‌دانند که اغلب امور آرایشی از قبیل صاف و فردار کردن، مش، کراتینه کردن، پاشیدن تافت، بابِلیس و مانند آن، حتی اعمال تبلیغی فریبنده‌ای که عناوین ظاهرا بهداشتی چون پروتئینه کردن، اکسیژن‌تراپی، هیدروتراپی و… دارند، در واقع نه‌تنها سبب تقویت عملکرد ریشه موها نمی‌شود بلکه مضر است و آسیب بیشتر موها را در پی دارد.

برای جلوگیری از پشیمانی، در صورتی که موهایی خشک و شکننده دارید و ناچارید از نرم‌کننده‌ها یا حالت‌دهنده‌ها استفاده کنید، با دقت، احتیاط و آگاهی بیشتری به سمتشان بروید. (جام جم – ضمیمه چاردیواری)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.