نسل بعدی شاسی‌بلند فولکس شکل می‌گیرد

۳۱فروردین۱۳،

نسل بعدی شاسی‌بلند فولکس شکل می‌گیرد

Bookmark and Share

پاسخ فولکس‌واگن به ب ام و اکس۶ کانسپت کراس‌بلو کوپه است درنمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد. این کانسپت و کانسپت هفت‌نفره کراس‌بلو که در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد، الگویی برای نسل بعدی شاسی‌بلند‌های فولکس‌واگن است. 

طراحان فولکس‌واگن در کراس‌بلو کوپه زیبایی را فدای کاربردی بودن کرده‌اند. کراس‌بلو کوپه با سقف شیب‌دار و زاویه بیشتر شیشه جلو از برادر هفت نفره خود اسپرت‌تر است. 

کانسپت تازه اما به اندازه کافی بزرگ است. کراس‌بلو کوپه بر روی شاسی ام‌کیو‌بی فولکس‌واگن ساخته می‌شود. تقریباً همه مدل‌های فولکس‌واگن در ده سال آینده بر روی این پلتفرم ساخته خواهد شد. 

نسل بعدی شاسی‌بلند فولکس شکل می‌گیرد

طول ماشین ۴۸۸۹ میلی‌متر، عرضش ۲۰۲۴ میلی‌متر و ارتفاعش ۱۷۰۹ میلی‌متر است. فاصله بین دو محور ماشین هم ۲۹۸۰ میلی‌متر است. چرخ‌های ماشین ۲۲ اینچی است و لاستیک‌های ۲۸۵/۴۵ روی آن سوار شده است. 

داخل خودرو ساده است و جای بسیاری برای پنج سرنشین دارد. صندلی‌ها چرمی‌ است و بخش‌های مختلف با آلومینیوم تزیین شده است. روی پشت‌سری‌های صندلی جلو آیپد برای سرنشینان عقب گذاشته شده و کنترل‌های ماشین از طریق یک صفحه لمسی روی داشبورد تنظیم می‌شود. اندازه جای بار  ۵۳۷ لیتر است که با خواباندن ردیف عقب صندلی‌ها می‌توان آن را تا ۱۱۰۱ لیتر افزایش داد. 

نسل بعدی شاسی‌بلند فولکس شکل می‌گیرد

موتور این ماشین سیستم هیبرید تازه الکتریکی-دیزلی است که به زودی بر روی مدل‌های تازه فولکس‌واگن سوار می‌شود. این قوای محرکه یک موتور شش سیلندر سه لیتری دیزل که ۲۹۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. همراه با این موتور دو موتور الکتریکی روی هر محور ماشین را به حرکت در می‌آورد. در مجموع این سیستم ۴۱۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. الکتریسیته در هشت باتری لیتیوم-یون ذخیره می‌شود. 

نیروی موتور با کلاچی دوگانه شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود و می‌توان ماشین را در پنج حالت اکو (برای مصرف سوخت کمتر)، اسپرت، آف‌رود، تمام‌الکتریک و شارژ تنظیم کرد.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر خودرو ۵.۹ ثانیه است و حداکثر سرعت آن ۲۳۶ کیلومتر در ساعت است. این خودرو می‌تواند با موتورهای الکتریکی خود می‌تواند ۳۳ کیلومتر حرکت کند و تا حداکثر ۱۲۰ کیلومتر درساعت سرعت بگیرد. مصرف سوخت خودرو بسیار کم و تنها سه لیتر در صد کیلومتر است.  

برچسب ها : | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۴/۲۰
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.