نسل تازه تلویزیون ها+ عکس

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تلویزیون‌هایی که با استفاده از این فناوری تولید شده‌اند، دارای صفحه نمایش خمیده می باشند… ظهور فناوری OLED زمینه تازهی را برای رقابت غول‌های صنعت الکترونیک جهان فراهم کرده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه بازار باشگاه خبرنگاران، فناوری OLED (سرنام عبارت Organic Light-Emitting Diode) امکان تولید تلویزیون‌هایی با توان تفکیک رنگ فوق‌العاده بالا و لرزش تصویر بسیار کم را فراهم کرده و در مقایسه با فناوری‌های LED و پلاسما، تصاویری بسیار شفاف را در اختیار می‌گذارند.

تلویزیون‌هایی که با استفاده از این فناوری تولید شده‌اند، دارای صفحه نمایش خمیده بوده و بسیار نازک‌تر و سبک‌تر از مدل‌های موجود در بازار می باشند، به گونه‌ای که وزن یک نمونه ۵۵ اینچی آن‌ها در حدود ۱۷ کیلوگرم است.
 
با تمام این اوصاف اسقبال عمومی از این فناوری چنان که انتظار می‌رفت، خوب نبوده است. بر اساس آماری که توسط موسسه تحقیقاتی DisplaySearch انتشار یافته، انتظار می‌رود در سال جاری تنها ۲۰.۰۰۰ عدد از انواع تلویزیون‌های OLED در سراسر جهان به فروش برسد.

 
البته بخشی از این عدم استقبال، به سبب کاهش چشمگیر قیمت فناوری‌های HDTV شامل پلاسما و LED است، اما سبب اصلی آن عدم تمایل مصرف‌کنندگان به پرداخت هزینه‌ سنگین خرید این تلویزیون‌های تازه است.
 
رقیب اصلی فناوری OLED یک فناوری تازه موسوم به Ultra HD است که قدرت تفکیک چهار برابر فناوری Full HDTV‌ را در اختیار می‌گذارد و انتظار می‌رود به‌ زودی در ساخت تلویزیون‌های خمیده نیز به کار گرفته شود.

البته هنوز ‌این فناوری در قالب تلویزیون‌های موجود در بازار عرضه شده است.

انتهای پیام/

ایرنا


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.