نشت گاز دریای شمال متوقف شد

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت – ۰۵:۲۳:۲۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- شرکت توتال اعلام کرد پس از ۵۲ روز تلاش کارکنان این شرکت، نشت گاز سکوی الگین در دریای شمال متوقف شد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، شرکت توتال فرانسه امروز (۲۷ اردیبهشت) اعلام کرد: نشت گاز سکوی الگین که از ۲۵ ماه مارس گذشته ( ۶ فروردین) آغاز شده بود، پس از حفر یک چاه فرعی و تزریق گل حفاری متوقف شده است.
بنا بر اعلام شرکت توتال، روز گذشته (۲۶ اردیبهشت) ۱۲ ساعت پس از آغاز عملیات حفر چاه فرعی که شامل تزریق گل حفاری است، نشت گاز سکوی الگین متوقف شد.
از ۶ فروردین، در پی حادثه در سکوی فراساحلی الگین در آب های انگلستان در دریای شمال، حدود ۲۰۰ هزار متر مکعب گاز طبیعی در هوای اطراف آن پراکنده شده که علاوه بر تعطیلی این سکو، سبب ایجاد یک محدوده ممنوعیت پرواز و کشتی رانی و تعطیلی دیگر سکوهای فعال در این منطقه شده بود.
ایوس لوئیس، رئیس بخش اکتشاف و تولید شرکت توتال گفت: اولویت نخست ما توقف نشت گاز با در نظر گرفتن ایمنی کامل در زودترین زمان ممکن بود.
وی با بیان این که شرکت توتال از ۲۵ مارس گذشته در حال مذاکره و کار با مقام های صلاحیت دار درباره این حادثه بوده است، گفت: این شرکت هم اکنون وظیفه و کار خود برای توقف نشت گاز سکوی الگین را تکمیل و از تجربه های کسب شده از بروز این حادثه استفاده خواهد کرد.
مدیر مالی شرکت توتال با بیان این که نشت گاز سکوی الگین روزانه ۳ میلیون دلار برای این شرکت هزینه به همراه داشته است، احتمال داده بود  تولید گاز از این سکو به تدریج در اواخر سال جاری میلادی از سرگرفته شود.
اپراتور دولتی شبکه انرژی انگلیس نیز پیش تر اعلام کرده بود: در پی تعطیلی سکوی الگین و دو چاه گازی مجاور با این سکو، عرضه گاز به انگلیس احتمال دارد تابستان سال جاری میلادی با حدود ۶ درصد افت رو به رو شود.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۶۱۷۲۳۲۶۳۲۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.