نشست روسای دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

نشست روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونان، مدیران ستادی و بیش از ۴۰۰ نفر از روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در مراسم افتتاحیه این نشست دکتر عباس طائب مشاور عالی وزیر علوم در امور اجرایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و بخصوص شهدای جهاد علمی کشور ابراز امیدواری کرد که مباحث این نشست بتواند نتایج مفیدی برای آموزش عالی کشور داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری افتخار آمیز اجلاس سران غیر متعهد در کشورمان، این موفقیت را در عرصه دیپلماسی بین المللی، نتیجه راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب و تلاش مسئولان خدوم کشور دانست.

سپس دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی به ضرورت توجه مسئولان آموزش عالی کشور بر مبحث اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های کشورهای توسعه یافته نیز به دلیل ریاضت اقتصادی، نحوه اداره دانشگاهها تغییر یافته است، گفت: اقتصاد مقاومتی که در راستای مبارزه با نظام سلطه مطرح شده است، فرصت خوبی برای استفاده از توانمندی علمی دانشگاه‌ها فراهم کرده است.

دکتر طهرانچی گفت: حفظ و تداوم پیشرفت‌های علمی به عنوان مزیت کشور باید مورد توجه جامعه دانشگاهی کشور و مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: در دانشگاهها نیز باید ایجاد منابع درآمدی جدید و کاهش تاکید بر بودجه‌های دولتی مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم، روسای دانشگاهها و مراکز پژوهش و فناوری کشور با قرائت فاتحه به شهدای عرصه جهاد علمی کشور ادای احترام کردند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.