نشست ریو +۲۰ در برزیل آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از شهر ریودوژانیرو، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل این نشست را که محور آن بر توسعه پایدار متمرکز بوده و ۱۹۱ کشور عضو این سازمان را گردهم آورده است، افتتاح کرد.

این رویداد مهم، ۲۰ سال پس از برگزاری نخستین نشست ‘زمین’ روی می دهد. در آن نشست کشورهای شرکت کننده وعده دادند با تغییرات جوی، کویرزایی و انقراض گونه های جانوری مبارزه کنند.

نشست امروز (چهارشنبه) با نمایش یک فیلم ۳ دقیقه ای تحت عنوان ‘وضعیت سیاره’ آغاز شد که سفری تصویری در مورد تغییرات چشمگیر در محیط زیست از زمان انقلاب صنعتی را به نمایش گذاشت.

بان کی مون ضمن تمجید از برزیل میزبان این نشست به دلیل فراهم کردن زمینه توافق در مورد پیش نویس بیانیه پایانی نشست مزبور اظهار داشت: خوشحالم که مذاکرات به نتیجه موفقیت آمیزی رسیده است.

وی افزود: جهان مراقبت است که ببیند آیا حرف به عمل تبدیل خواهد شد. ریو + ۲۰ یک پایان نیست بلکه آغاز است. اکنون زمان آن است که همگی ما به طور جهانی و در طولانی مدت به این مساله بیندیشیم که زمان به نفع ما نیست.

همچنین دیلما روسف رییس جمهوری برزیل که به عنوان رییس این کنفرانس انتخاب شد، گفت که شکی ندارد که ‘ما مسوول چالش هایی خواهیم بود که وضعیت جهانی به ما تحمیل می کند.’

این گزارش در ادامه حاکی است که حمل و نقل یکی از سریع ترین منابع در حال رشد برای انتشار گازهای گلخانه ای است که به طور ویژه رشد شهری در اقتصادی های عظیم نوظهور عامل محرک آن است.

احتمالا حدود یک میلیارد نفر طی ۲۰ سال آینده به شهرها نقل مکان می کنند که این امر به منزله تراکم ترافیک، آلودگی هوا و تصادفات جاده ای است که به چالش های اصلی شهرنشینی تبدیل خواهد شد.

رییس جمهوری اسلامی ایران به برزیل سفر کرده است تا امروز همراه سران، روسا و نمایندگان بیش از ۱۲۰ کشور جهان در این اجلاس جهانی شرکت کند و رویکرد و دیدگاه های جمهوری اسلامی را در این باره بازگو کند.

مترجمام**۹۱۰۹ **۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۲۴۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.