نصب موشک با برد۳۰۰کیلومتر بر شناورها

جام جم آنلاین: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره توانمندی ها و آمادگی‏های این نیروگفت:ما بر روی شناورهایمان موشک‏هایی که بیش از ۲۲۰ کیلومتر برد دارند قرار داده‏ایم آن هم نه شناورهای روان و معمول دنیا، بلکه بر روی شناورهای بسیار کوچک، با سرعت بالا، قدرت مانور وآتش بالا و به لحاظ کوچکی ضدرادار. یعنی رادارها در مقابل شناورهای کوچک ذلیل هستند.وی افزود: امیدواریم به زودی علاوه بر موشک‏هایی که قبلاً معرفی کرده‏ایم، موشک با بردهای بالای سیصد کیلومتر را با همان مشخصه صد در صد داخلی معرفی و عملیاتی کنیم.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین،سردار دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگویی اختصاصی با ماهنامه پیام انقلاب (ارگان رسمی سپاه) به بیان بخشی از توانمندی های این نیرو پرداخت و گفت: در حال حاضر وضعیت به گونه ای است که زمین و شرایط بازی را ما تعیین می کنیم.

وی درباره توانمندی ها و آمادگی‏های نیروی دریایی سپاه گفت: هم اکنون از طراحی تا ساخت شناور با توجه به چرخه مفصلی که دارد تقریباً به صورت کامل در داخل تولید می شود.

وی در ادامه این گفتگو با اشاره به موضوع هوا دریا گفت: توانمندی عملیاتی ما بسیار وسیع است، به لحاظ مشخصه‏هایی که در اختیار ما از طریق هوادریا قرار می‏گیرد بر روی شناورهای پرند و بالگردهایمان انواع مختلف همان تسلیحات را داریم که این خود توانمندی مضاعفی را در اختیار ما می‏گذارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخشی دیگر از این مصاحبه در پاسخ به سوالی که « نیروهای مهاجم می‏گویند سپاه با توجه به قایق‏های تندرو برای مین‏ریزی و اصطلاحاً نبردهای چریکی دریایی استفاده می‏کند و عمده‏ترین ترس آنها از این مسئله است.» گفت :آمریکایی‏ها و غربی‏ها، یک سری موانعی را که مربوط به خودشان است مبنا قرار می‏دهند و بقیه را نسبت به آن می‏سنجند.اینکه می‏گویند نبرد چریکی، آنها از حرکات مربوط به خودشان به عنوان یک موضوع کلاسیک یاد می‏کنند حرکات ما را به عنوان حرکت و نبرد چریکی می‏دانند در حالی که اینطور نیست. بلکه یک توانمندی است که یک تعریف کامل کلاسیک با همه مشخصاتی که ما تعریف کرده‏ایم دارد.

وی افزود: الزام ندارد که شما با تعریف دشمن، با قواعد بازی دشمن و در زمین بازی دشمن بازی کنید. در حال حاضر ما در شرایطی هستیم که زمین و شرایط بازی را ما تعیین می‏کنیم. چرا چون ما در بغل آمریکایی ها نیستیم، آمریکایی ها آمده اند در بغل ما و در یک جغرافیای به نام خلیج‏فارس قرار داریم. اینجا ما تعیین کننده هستیم که قواعد بازی چیست و زمین بازی کدام است، وقتی این‏طور می‏شود ما در شرایط ابتکار عمل قرار می‏گیریم و آنها در شرایط انفعال. در صورتی که اگر ما می‏خواستیم در خلیج مکزیک این کار را بکنیم شرایط عوض می‏شد.

سردار فدوی همچنین گفت: وقتی که موضوع تنگه هرمز مطرح می‏شود این انفعال به حد بسیار وسیع بروز پیدا می‏کند به نحوی که قیمت نفت یکی از تبعات است. آنها می‏فهمند که نه تنها تنگه هرمز بلکه خلیج فارس زمین بازی‏ای است که ایران تعریف می‏کند نه آنها.

وی در بخشی دیگر از این مصاحبه درباره اینکه توانایی‏ها و آمادگی‏های جمهوری اسلامی چه پیامی برای مردم خود ما و بعد مردم کشورهای منطقه و همچنین برای امریکایی‏ها و متجاوزین دارد؟ گفت: پیام برای مردم ما، اطمینان و آرامش است. شما آرام‏تر از مردم و کشور ما جایی را سراغ دارید؟ این توانمندی فقط مربوط به نیروی مسلح نیست مربوط به کل نظام است. دلیل آن هم این است که چون از ماهیت دعوا مردم خبر دارند. ماهیت دعوای دنیای استکبار به نمایندگی امریکا با ما ماهیت سیاسی و اقتصادی و این حرف‏ها نیست. ماهیت حق و باطلی است.

سردار دریادار فدوی همچنین گفت :راجع به کشورهای منطقه دو صورت است یکی دولت‏های منطقه هستند یکی مردم منطقه. مردم منطقه نه تنها از ایران نگرانی ندارند، بلکه موافق این موضوع هستند که یک ایران قدرتمند درست بشود. اما دولت‏های منطقه؛ خیلی از دولت‏های منطقه خیلی از مواقع مجبور هستند آن چیزی را که امریکایی‏ها می‏خواهند بگویند و انجام بدهند این کشورها به نوعی کشورهای اشغال شده از طرف امریکا هستند و در واقع چیزی را می‏گویند و دنبال می‏کنند که از آنها خواسته می‏شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.