نصب پالان بر پشت اپوزیسیون با تضمین معتبر! / روایت ترقی از بده بستان های هاشمی و احمدی نژاد/ اردوی تفریحی – انتخاباتی!

توان براندازی نداریم گدایی که می توانیم بکنیم! / کاسه داغ تر از اسرائیل! / مسئولان مسائل مختلف را با مراجع مطرح کنند/ توضیح درباره برخورد با کراوات…. از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های پنجشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگارن، اخبار ویژه روزنامه ها را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

لغو مراسم «جایزه مهتاب میرزایی»

در پی افشاگری روزنامه «کیهان» در ستون اخبار ویژه دیروز (۲۱تیر ) درباره ماهیت مراسم «جایزه مهتاب میرزایی» که هر ساله توسط نشریه «نگاه نو» برگزار می شود، این مراسم لغو شد. «علی میرزایی» (مدیرمسئول و سردبیر فصلنامه نگاه نو) دیروز در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: «از مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی به ما اعلام کردند که ششمین جایزه مهتاب میرزایی لغو شده است.»

مراسم «جایزه مهتاب میرزایی» که در سالیان گذشته از مروجان لیبرالیسم و الحاد دعوت و تجلیل کرده است، بدون مجوز قانونی توسط فصلنامه «نگاه نو» برگزار می شد، در حالی که برگزاری چنین مراسمی باید با مجوز و تحت نظارت نهادهای قانونی صورت گیرد. «نگاه نو» از فصلنامه های مبلغ فراماسونری و سکولاریسم در ایران است که با همکاری مهره های تابلودار رژیم شاه و عوامل مرتبط با سرویس های بیگانه اداره می شود. این فصلنامه پائیز ۱۳۷۰ همزمان با «ماهنامه کیان» و توسط «محمد تقی بانکی» از مدیران اقتصادی دولت سازندگی و رابطین «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی» منتشر شد و علیرغم چاپ مطالب مغایر قانون همچنان به حیات خود ادامه می دهد.

به نظر می رسد که مدعی العموم و مقامات قضایی و هیات نظارت بر مطبوعات باید به مفاسد حوزه های فرهنگی و فعالیت سکولارها در عرصه عمومی نیز توجه داشته باشند و ورود به جدال های سیاسی و جناحی آنان را از این مسئولیت های خطیر غافل نکند.

نصب پالان بر پشت اپوزیسیون با تضمین معتبر!

برخی از اپوزیسیون برانداز خارج نشین به دعوت سازمان سوئدی «اولاف پالمه» در بروکسل دور هم جمع شدند تا باز هم «دون کیشوت وار» به بررسی راه های براندازی جمهوری اسلامی بپردازند.

در این جمع افرادی مانند محسن سازگارا (از همکاران صدای آمریکا و اصلاح طلب فراری)، مجتبی واحدی (مشاور فراری کروبی)، علیرضا نوری زاده (جاسوس MI6)، حسن شریعتمداری (عامل CIA)، نوشابه امیری (خبرچین ساواک و سردبیر روزآنلاین) و … حضور داشتند. «امین ریاحی» یکی از حاضران در این همایش با بیان این که «کشورها به دموکراسی نرسیدند مگر این که از غرب کمک گرفتند» خواستار ارتباط مالی آشکار با غرب شد. البته وی اشاره نکرد که مگر دلارهای جاری شده در جیب اپوزیسیون خارج نشین تاکنون مخفیانه بوده است که حالا خواستار کمک آشکار شده! همچنین صبح دیروز مجتبی واحدی در گفت وگو با تلویزیون صدای آمریکا تاکید کرد که دریافت کمک مالی از کشورهای خارجی برای براندازی جمهوری اسلامی بلامانع است.

کنفرانس موردنظر آنقدر سطح پایین بود که برخی از مدعوین مانند «هانس بیلیکس» (رئیس سابق آژانس انرژی اتمی) به جای حضور مستقیم با تماس تلفنی سخنان خود را ایراد کردند. حتی برخی دیگر از عناصر خارج نشین به تمسخر آن پرداختند و مدعی شدند در این کنفرانس نام کسانی برده شده که اصلا حضور نداشتند. «نیک آهنگ کوثر» که در میان اپوزیسیون خارج از کشور به مدحی شماره دو معروف است نوشت: «اعلام اسامی کسانی که در کنفرانس حاضر نیستند به عنوان شرکت کننده، از اعتبار ستاد برگزاری می کاهد.» البته ایشان اشاره نکرده است که چنین کنفرانسی اصولا چگونه می تواند اعتبار داشته باشد!؟

از طرف دیگر علیرضا نوری زاده که از شرکت کنندگان در کنفرانس بود سایت های روزآنلاین، خودنویس و… را متهم به دروغ پردازی در مورد این کنفرانس کرد و گفت: «اولا من بهتون بگم، تمام این چرندیاتی که بعضی از سایت ها راجع به [کنفرانس] بلژیک نوشتند، جز دروغ و جز کینه ورزی و جز حسادت نبود»!

گفتنی است، در اولین نشست از این نوع که تحت مدیریت موسسه سوئدی اولاف پالمه در استکهلم پایتخت سوئد برپا شده و سفارت عربستان هزینه آن را بر عهده گرفته بود، تعداد بسیار اندکی از گروه های اپوزیسیون شرکت کرده بودند و یکی از سایت های ضدانقلاب خطاب به علیرضا نوری زاده که تامین هزینه این جلسه از سوی سفارت عربستان را نه فقط شرم آور ندانسته بلکه آن را باعث افتخار اپوزیسیون معرفی کرده بود، نوشت: آقای نوری زاده در پوشش سازمان سوئدی «اولاف پالمه»، اعضای اپوزیسیون را «الاغ» تصور کرده و به دنبال نصب پالان بر پشت آنها بوده است.

توان براندازی نداریم گدایی که می توانیم بکنیم!

نه مشروعیت داریم و نه مقبولیت! مردم هم که از ما حمایت نمی کنند، در نتیجه توان هم نداریم. وقتی هم توان نداریم چطور می خواهیم جمهوری اسلامی را ساقط کنیم؟!

این را شاید بتوان صادقانه ترین تعریف اپوزیسیون خارج نشین از وضعیت خود دانست.

کورش عرفانی در یادداشتی در گویانیوز- سایت وابسته به سازمان سیا- در تشریح وضعیت ضد انقلاب نوشته است: «اتحاد اپوزیسیون یکی از معضلات دیرینه سازمان ها و گروه های سیاسی ایرانی مخالف رژیم جمهوری اسلامی بوده و هست. از یک سو همه می دانند که این رژیم بدون یک اپوزیسیون متحد رفتنی نیست و از سوی دیگر، فرمولی برای ایجاد این اتحاد موجود نمی باشد. دلایل بسیاری در شرح و تفسیر این ناتوانی ابراز شده است که باید در یک کار دقیق ریشه یابانه مورد نظر قرار گیرد… پیشنهادی که در این جا ارائه می شود مبتنی است بر این واقعیت ساده که اپوزیسیون ایرانی تاکنون نتوانسته در چشم جامعه از مشروعیت و مقبولیت لازم برخوردار شود و به همین دلیل مورد حمایت وسیع مردم قرار نگرفته است؛ در نتیجه، ناتوان است و تا وقتی توان کافی ندارد نمی تواند از پس رژیم حاکم برآید.»

وی در ادامه پیشنهاد می دهد اپوزیسیون باید روی نیروی اجتماعی سرمایه گذاری کند و با این روش اعتماد مردم را جلب کند اما روش پیشنهادی او نیز در نوع خود جالب است.

در حالی که عنوان این یادداشت «قدرت در دست مردم از همین حالا» است و نویسنده در طول تمام نسخه خود، مدعی است باید کاری کرد که مردم احساس کنند اپوزیسیون قصد ندارد بعد از سرنگونی رژیم بر آنها حکومت کند، بالاخره در پایان نمی تواند ذوق زدگی اش را از خیال فردای ایران بدون جمهوری اسلامی پنهان کند و نقش مردم را هم اینگونه تعریف می کند که می توانند به نظارت بر ما افتخار کنند و ما این حق نظارت را تضمین می کنیم!

هفته گذشته همین پادوی دست چندم از اعتراض یک گروه اپوزیسیون که دریافت کمک مالی از بیگانگان را غیردموکراتیک نامیده بود، برآشفته و اعلام کرده بود: «دریافت کمک مالی و سیاسی و تبلیغاتی از آمریکا و سایر کشورهایی که در اردوی دشمنان جمهوری اسلامی قرار دارند، یک حرکت دموکراتیک است»! و افزوده بود؛ اگر آمریکا و انگلیس را کشورهای دموکراتیک می دانیم چرا کمک آنها به اپوزیسیون را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران، دموکراتیک ندانیم؟!

کاسه داغ تر از اسرائیل!

عبدالله نوری که این روزها با اظهارات گوناگون خود سعی می کند بار دیگر به صحنه بازگردد، این بار در اقدامی عجیب و سوال انگیز، ادعای مضحک مقامات رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای کشورمان را -آگاهانه یا ناخودآگاه و انشاءالله ناخودآگاه- به فارسی دوبله کرده و به عنوان نظر خود! ابراز کرد. اظهارات عبدالله نوری بلافاصله و با سرعتی کم سابقه به تیتر اول رسانه های بیگانه و سایت های ضدانقلاب تبدیل شد. وزیر کشور دولت خاتمی در دیدار با چند تن از دانشجویان در منزل خود گفت، «نظام باید ادامه فعالیت هسته ای را به رفراندوم بگذارد»! این اظهارات در حالی است که مردم ایران با هر سلیقه سیاسی بارها بر ضرورت برخورداری ایران اسلامی از فناوری صلح آمیز هسته ای تاکید ورزیده اند که از جمله آنها می توان به حضور بی نظیر و چند ده میلیونی مردم در حماسه بی نظیر ۲۲بهمن، انتخابات ۱۲ اسفند و… اشاره کرد. این حضور حماسی در حالی بود که دشمنان بیرونی و دنباله های داخلی آنها، بی پرده و با بهره گیری از صدها رسانه مکتوب و دیداری و شنیداری اعلام کرده بودند مردم ایران از ادامه برنامه هسته ای کشورشان ناراضی هستند! و پیش بینی کرده بودند که عدم حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۲ اسفند می تواند نشان دهنده این نارضایتی باشد! ولی بعد از حماسه های یاد شده به اشتباه محاسباتی خود اعتراف کردند و خانم هیلاری کلینتون در پاسخ به سوال خبرنگاران که به این تناقض میان ادعای آمریکا و واقعیات ایران اشاره کرده بودند، بی آن که اصرار مردم بر برخورداری از فعالیت هسته ای را نفی کند- که قابل نفی نبود- گفت؛ البته اکثر مردم ایران هنوز نمی دانند که مسئولان کشورشان در پی تولید بمب هسته ای هستند و اگر از این تصمیم باخبر شوند از اصرار خود دست خواهند کشید!

نکته درخور توجهی که احتمال وجود رابطه میان اظهارات مضحک عبدالله نوری با کانون های بیرونی را قوت می بخشد، استدلال وی است که دقیقا و بی کم و کاست با آرزوی بر باد رفته آمریکا و متحدانش نه فقط همخوانی بلکه انطباق کامل دارد. عبدالله نوری می گوید؛ «آسیب ها، زیان ها و فشارهایی که به بهانه پروژه هسته ای به ایران وارد می شود از حد گذشته است و حکومت باید برای خروج از این بن بست اقدام کند»!

حالا به اظهارات نتانیاهو به نقل از روزنامه صهیونیستی و انگلیسی زبان «جروزالم پست» توجه کنید «مذاکره با ایران بی فایده است و ۱+۵ باید تحریم ها و فشارها بر ایران را به سطحی از افزایش برساند که مردم در ایران احساس بن بست کنند و به حاکمان برای خروج از بن بست، فشار بیاورند تا فعالیت هسته ای خود را متوقف سازند»!

اما، شنیدنی است که همین روزنامه اسرائیلی بعد از راهپیمایی حماسی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۲ اسفند ۹۰ و نهایتا ناکامی تحریم ها برای ایجاد نارضایتی در مردم، می نویسد «تهران در هفته هایی که گذشت -منظورش خرداد ۹۱ است- کاملا آرام بود و شهر شادابی همیشگی خود را داشت. این آرامش دهن کجی به تحریم هاست و سوال از ۱+۵ این است که با این وجود چگونه می توان گفت تحریم ها اثر خود را گذاشته است»؟!

درباره دیکته جدید عبدالله نوری این ۳ پرسش نیز مطرح است. اول؛ در حالی که اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸، داعیه تقلب در انتخابات را دارند و آقای عبدالله نوری به خاتمی اعتراض می کند که چرا با شرکت در انتخابات، کلید رمز فتنه، یعنی تقلب را زیر سؤال برده است، پیشنهاد رفراندوم از کدام موضع مطرح شده است؟! و دوم؛ این که رفراندوم راه کار تعریف شده ای در قانون دارد و سران و عوامل فتنه ۸۸ که به قانون اساسی و قوانین جاری تن نداده اند چگونه پیشنهاد رفراندوم می دهند؟! و سوم؛ ممکن است شیخ دوم اصلاحات ادعا کند که قانون اساسی را قبول دارد. در این صورت باید دوسوم نمایندگان مجلس پیشنهاد رفراندوم را مطرح کنند. حالا ممکن است بگوید اصحاب فتنه فاقد نماینده- یا با عرض پوزش از نمایندگان و صرفا برای روشن شدن موضوع- فاقد این تعداد از نماینده در مجلس هستند. در این صورت اگر نمایندگان مجلس را نماینده مردم می دانند باید به این واقعیت ملموس هم اعتراف کنند که فتنه گران پایگاه مردمی ندارند و اگر آنها را نماینده مردم می دانند که باید اذعان کنند باز هم مثل همیشه، آرزوهای خود را به مردم نسبت می دهند…

گفتنی است؛ تنها برخی از مقامات رژیم صهیونیستی- و نه همه آنها- مدعی مخالفت مردم ایران با فعالیت هسته ای هستند و حتی انگلیس و آمریکا نیز به این ادعا بی اعتنایی می کنند و بارها از این که تمامی ایرانیان با هر عقیده و سلیقه ای در برخورداری کشورشان از فناوری هسته ای اتفاق نظر دارند، ابراز نگرانی کرده اند.

روزنامه تهران امروز:

مسئولان مسائل مختلف را با مراجع مطرح کنند

پس از مدت ها روز گذشته خبر رسید که نماینده ای از دولت راهی قم شد و با برخی مراجع تقلید دیدار کرد. یکی از این مراجع تقلید آیت الله علوی گرگانی بود که در دیدار با سید محمد رضا میر تاج الدینی معاون رئیس جمهور در امور روحانیت توصیه های صریحی به دولت داشت.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به رابطه دولت و روحانیت تاکید کرد« باید هرچه می توانیم دولت را به روحانیت نزدیک کنیم.» این مرجع عالیقدر تقلید افزود: روحانیت همیشه زبان مردم بوده است. تمام ناراحتی های جامعه هم با روحانیت مطرح می شود که فشار زیادی برای این قشر دارد. باید طوری باشد که روحانیت واقعیت ها را بداند و به مردم منتقل کند. آیت الله علوی گرگانی به دولت توصیه کرد: اگر مسئولان پشت پرده برخی ناملایمات را با مردم و روحانیت مطرح کنند اینها هم می توانند در بیان مسائل و مشکلات واقعیت ها را به مردم بگویند و باعث از بین رفتن شایعات و برخی مواضع منفی شوند که از بین رفتن این فاصله باعث بسته شدن راه نفوذ دشمنان خواهد شد. امام خمینی (ره) همیشه به مسئولان می فرمودند مسائل را هرچه هست با مردم در میان بگذارید هم نقاط قوت و خوبی های دولت را بیان کنید و هم نقایص را.

تشکیل شورای فقهی خلاف قانون اساسی است

حجت الاسلام محمد رضا آشتیانی درباره پیشنهاد هاشمی رفسنجانی برای تشکیل شورای فقهی گفت: اظهارات برخی افراد درباره تشکیل شورای فقهی خلاف قانون اساسی و هیچ گونه ضرورتی برای تشکیل این شورا احساس نمی شود.

روزنامه قدس:

هک شدن روزنامه صهیونیست

گروهی از هکرها سایت روزنامه صهیونیستی «معاریو» را هک کردند و تصویر شهید«عماد مغنیه» عضو ارشد جنبش حزب‌ا… لبنان را که توسط عوامل موساد ترور شد، روی صفحه اصلی سایت این روزنامه قرار دادند.

روایتی جالب از عیسی ایوبی

در حالی که حزب نیروهای لبنانی (فالانژها) مدعی هستند که چهار دیپلمات ربوده شده ایران را لحظاتی بعد از دستگیری به شهادت رسانده اند، اما عیسی ایوبی، روزنامه نگار اردنی در اظهارات جدیدی گفت که یک سال بعد از ربایش این چهار تن، در زندان با دیپلماتها دیدار داشته است.

روایت ترقی از بده بستان های هاشمی و احمدی نژاد

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در حقیقت تنها بده بستان های میان هاشمی و احمدی نژاد در ماجرای ریاست دانشگاه آزاد موجب شد تا حدی کدورت میان این دو شخص کاهش یابد، اما با وجود این نمی توان این‌گونه تلقی کرد که این نزدیک شدن برنامه ریزی برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باشد.

توضیح درباره برخورد با کراوات

واحد مرکزی خبر – سردار بهمن کارگر، معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: ناجا درباره استفاده افراد از کراوات منعی ندارد، اما با اینکه مؤسسه و یا سازمانی کارکنانش را مجبور به استفاده از کراوات کند و یا از کارکنان زن بخواهد آرایش کنند، برخورد.

روزنامه جمهوری اسلامی:

از رئیس‌جمهور درباره عدم اجرای قانون حجاب و عفاف پرسیدم ما را مسخره کرد

* حجت الاسلام محمد تقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس هشتم گفت: در خیابان‌ها یک عده هنجارشکن و بی‌اعتنا به عرف و فرهنگ ایران زمین رفتارها و پوشش‌های زننده‌ای در جامعه دارند. چندین سال است که دولت نسبت به جمع آوری و اصلاح آنها شعار می‌دهد اما تا به امروز نه تنها نتیجه‌ای حاصل نشده که میلیاردها تومان هم برای این مهم هزینه کرده است.

وی افزود: متأسفانه دولت دست هنجارشکنان در جامعه را باز گذاشته است. نه خود می‌تواند کاری انجام دهد و نه می‌گذارد دیگر نهادها به حجاب جامعه رسیدگی کنند. در هر فرصتی نیروی انتظامی را مورد تهاجم قرار می‌دهند. ما هم قبول داریم که کتک و بی‌حرمتی راه صحیح رعایت حجاب نیست اما نباید به طور کامل راه نیروی انتظامی را هم بست. وی ادامه داد: “از رئیس‌جمهور درباره عدم اجرای قانون حجاب و عفاف پرسیدم ما را مسخره کرد و با توهین گفت که نباید به دخترها و پسرها گیر سه پیچ دهیم. والله رویکرد فرهنگی در این دولت از عجایب است.” محمد تقی رهبر که از حامیان پر و پا قرص دولت احمدی نژاد بود، در این مصاحبه گفت: سیل تخریبی فرهنگی از ابتدای روی کار آمدن دولت نهم آغاز شد. آن سال‌ها نسبت به این ویرانی‌ها بی‌تفاوت بودند، حال که به خود آمده‌اند بسیاری از ارزش‌ها بی‌حرمت و از بین رفته است. گرچه هنوز هم دیر نشده است. بنابر این دولت باید خودخواهی را کنار گذاشته و دست یاری به سوی دیگران دراز کند و کوتاهی‌های گذشته خود را کمی جبران کند.

روزنامه ملت ما:

توزیع «انجیل» در تورهای خارجی و خواب سنگین مسئولان میراث

یکی از بخش های عمده حاکمیتی و نظارتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نظارت برچگونگی انجام تورهای گردشگری خارجی و داخلی است وظیفه ای که میراث فرهنگی در بعد خارجی آن با بهانه عدم توانایی در کنترل در کشورهای دیگر و در بعد داخلی نیز معمولاً با شانتاژ از بغل آن می گذرد.

گفتنی است در همین خصوص به تازگی در بین مسافرینی که با تورهای گردشگری به مقصد ارمنستان و پرجستان عزیمت کرده اند تعداد زیادی انجیل و سی دی های آموزش مسیحیت توزیع شده است.

بازاداشت تحقیر آمیز کودکان در انگلستان

یک دیده بان حکومتی ادعا کرده است که آژانس مرزی فرودگاه «هیترو» کودکان را در شرایط اهانت آمیز و ننگینی در بازداشتگاه نگه می داد. در این باره هیئت نظارت مستقل «IMB » برای فرودگاه در گزارش سالانه اش نوشت: «پسر بچه هایی در همه سنین در این محل هر روزه نگهداری می شوند و گاهی اوقات شب را نیز در آنجا به سر می برند.

مطابق با این گزارش آنها در اتاق های کوچک و دلتنگ کننده ای که هیچ نور طبیعی وجود ندارد نگهداری می شوند.»

این گزارش همچنین می گوید: «هیچ دسترسی به هوای آزاد و اقامتگاهی برای خوابیدن وجود ندارد و فقط دستشویی برای شستشو وجود دارد. آنها در فضای مشترکی با بزرگسالان به سر می برند و این میتواند برای ساعتها به طول بینجامد. شرایطی که بچه ها تحت آن نگهداری می شوند و شب هنگام باید آن را تحمل کنند اهانت آمیز و دلتنگ کننده است».

حضور هنرپیشگان داخلی در سینمای هالیوود برای تخریب ارزش های دینی

«سعید خوزه» یکی از کارگردانان هالیوود، در فیلم جدید خود با نام به کارت که در آن هنرپیشگانی از نقاط مختلف جهان جهت ایفای نقش حضور خواهند داشت و به زبانهای فارسی، روسی، انگلیسی و اسپانیایی تولید خواهد شد سعی دارد تا با به چالش کشیدن ارزش های دینی، ادیان را در فهم واقعی مسائل روز ناتوان جلوه دهد. گفتنی است این فیلم قرار است در کمپانی «لایف» در هالیوود ساخته شود. از نکات تاسف برانگیز این فیلم حضور چند تن از هنرپیشگان داخلی از جمله « ک م » و « ن ن » در آن است.

لابی انحرافی ها درباره حبیب به سنگ خورد!

«حبیب» خواننده لس آنجلسی که مدتی است در ایران اقامت داشته و با لابی لیدر جریان انحرافی در خواست اجازه انتشار آلبوم موسیقی کرده بود. تا کنون موفق به این کار نشده است. گفته می شود با تغییر ریاست مرکز موسیقی ارشاد، مسئول جدید این مرکز هیچ تمایلی به صدور مجوز برای آلبوم این خواننده ندارد.

اردوی تفریحی – انتخاباتی!

یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری که تبلیغات انتخاباتی زودرس را آغاز کرده است در اقدامی جدید طی روزهای اخیر ۴۰۰ نفر از اعضای ستادهای خود را در یکی از اردوگاه های تفریحی تهران برای توجیه مواضع و برنامه ریزی گردهم آورده است.

عصبانیت صهیونیستها از ارتباطات تجاری ایران و آلمان

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» . چاپ سرزمین های اشغالی روز دوشنبه طی گزارشی از عدم کاهش تجارت دوجانبه ایران و آلمان با وجود تحریم های بین المللی برای وادار کردن جمهوری اسلامی به دست کشیدن از برنامه هسته ای خبر داده و افزوده است: « برخی از شرکتهای آلمانی هنوز هم فروش را به ایران ادامه می دهند.» این روزنامه همچنین می نویسد:« براساس لیست بدون سانسوری که از تجارت ایران و آلمان به دست رسیده، صدها شرکت ایرانی و آلمانی در حال توسعه روابط بازرگانی دو جانبه هستند».

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.