نصرالله حق دارد به خود ببالد

جام جم آنلاین: سردبیر روزنامۀ فرامنطقه ای القدس العربی، با اشاره به سخنان شب گذشته سید حسن نصرالله نوشت: دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان روز پنج شنبه خود به عملیات ارسال هواپیمای بدون سرنشین پرداخت که با طی صدها کیلومتر و عبور از دریا، وارد آسمان صحرای النقب در جنوب فلسطین اشغالی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، عبدالباری عطوان تحلیلگر برجسته جهان عرب امروز در یادداشتی، سخنان دیشب نصرالله را پیامی قاطع به  اسرائیل دانست، مبنی بر این که اگر در آینده جنگی آغاز شود این جنگ قطعا با جنگ های پیشین اختلاف چشمگیری خواهد داشت.

وی در بخشی از این مقاله آورده است: عملیات پرواز هواپیمای بدون سرنشین بر فراز آسمان صحرای نقب ، عملیاتی نظامی بی نظیری بوده و در  ۶۰ سال گذشته اولین باری است که هواپیمایی عربی با عبور از سیستم های رادار ارتش رژیم صهیونیستی، حریم هوایی سرزمین های اشغال شده فلسطین را در هم می شکند و قبل از آنکه هواپیماهای پیشرفته اسرائیل موفق به سرنگونی آن شوند ، ازادانه در آسمان صحرای نقب به پرواز در می آید.

وی با تأکید بر بی سابقه بودن این اقدام، تصریح کرد: ورود هواپیمای حزب الله لبنان به آسمان سرزمین های اشغالی شده فلسطین تا کنون سابقه نداشته است و  این مساله اسرائیلی ها را نگران کرده است و بیش از این نیز نگران خواهد کرد، چرا که این هواپیما از سوی نیروی هوایی حزب الله و با کمک ایران مونتاژ شده است.

عطوان با اشاره به غافلگیری رژیم صهیونیستی از این عملیات، افزود: سید حسن نصرالله در سخنان پیشین خود درباره توان غافلگیری حزب الله نکاتی را مطرح کرده بود و قطعا مسائل غافلگیر کننده دیگری که از اسرار راهبردی برای حزب الله قلمداد می شود، وجود دارد که در آینده ای نه چندان دور اسرائیلی ها را متعجب می کند؛ اسرائیل پیش از این نیز طی جنگ جولای ۲۰۰۶ و در پی  اصابت موشکهای حزب الله به عمق سرزمین های اشغال شده فلسطین و انهدام تانک “مرکاوا” که از عجایب صنایع نظامی رژیم صهیونیستی به شمار می رفت، غافلگیر شده بود. اما هواپیمای بدون سرنشین به راستی برای لبنانی ها و نیز جهان عرب و مسلمانان افتخار است، زیرا بیانگر توانایی آنان در مقابله با تکنولوژی نظامی غرب و غرور اسرائیلی ها و برتری نظامی آنان است  که از سوی آمریکا حمایت می شوند و با کمک این کشور به همه اسرار و امکانات لازم برای توسعه صنایع نظامی خود دست می یابند.

وی با یادآوری جنگ ۳۳ روزه اسرائیل و حزب الله، خاطرنشان کرد: سید حسن نصرالله از اعتبار قابل توجهی بر خوردار است و با قدرت و استناد به اطلاعات و حقایقی سخن می گوید. وی پیش از این  جهان اسلام را به تماشای صحنه انهدام کشتی جنگی اسرائیل نزدیک سواحل لبنان با موشک پیشرفته فراخواند و گفت : به دریا بنگرید و صحنه انهدام این کشتی راببینید! سپس کشتی اسرائیل در دریا با همان موشکی منهدم شد که از مهمترین تجهیزات  غافلگیر کننده برای اسرائیل درجنگ ۳۳ روزه بود.

امت عرب امیدوار بود که کشورهای  عربی  به ویژه آنهایی که  صدها میلیارد دلار برای خرید تسلیحات امریکایی و اروپایی هزینه می کنند بتوانند چنین هواپیمایی را تولید و به این رژیم اعلام کنند که قدس را فراموش نکرده اند و اشغال مسجد الاقصی را نمی پذیرند، اما متاسفانه این مساله رخ نداد و این هواپیما به دست ایرانیان تولید شد.

اولین واکنش اسرائیل به ورود چنین هواپیمایی به سرزمین های اشغال شده فلسطین و نفوذ آن تا چند کیلومتری راکتورهای هسته ای دیمونا اسرائیل، نصب سامانه موشکی جدید نزدیک شهر حیفا به منظور پیشگیری از حمله به این پایگاه هسته ای است، اما نمی توان حدس زد که اسرائیل به چه اقدامی فراتر از این اقدام دست بزند و آیا جنوب لبنان را هدف حمله  قرار دهد، یا این که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بهانه مشغولیت به برگزاری انتخابات کنست، از نقض حریم هوایی این رژیم چشم پوشی می کند.

جهان عرب در حال تغییر است و اسرائیل دیگر تنها قدرت در این منطقه قلمداد نمی شود، و سید حسن نصرالله حق دارد که به اجرای عملیات یاد شده مباهات ورزد، چرا که پیش بینی ها و حساب و کتاب اسرائیل را بر هم زد، آن هم در زمانی که بسیاری از اعراب، این رژیم و قدس اشغال شده را به فراموشی سپرده اند و حتی به سمت تل آویو دست دوستی گشوده اند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.