نصر آزادانی قهرمان شد/ حجی زواره به مدال نقره دست یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا که در هوشی‌مینه ویتنام جریان دارد امروز  پنجشنبه با کسب سه مدال طلا، نقره و برنز برای تیم کشورمان پیگیری شد.

براساس این گزارش، علیرضا نصرآزادانی، تکواندوکار وزن چهارم و طلایی تیم کشورمان در مرحله اول حریف پاکستانی خود را با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب کرد و در دور دوم نیز تکواندوکاری از ازبکستان را با نتیجه ۶ بر ۴ از پیش رو برداشت. نصرآزادانی در سومین دیدار خود موفق شد حریفی از میانمار را شکست دهد و در دور چهارم نیز حریف قدرتمند قطری خود را با نتیجه ۲ بریک ناکام کرده و به فینال رقابت‌ها راه پیدا کرد.

تکواندوکار شایسته کشورمان در فینال مقابل تکواندوکاری از افغانستان قرار گرفت که این حریف از آمادگی فیزیکی و انگیزه مطلوبی برخوردار بود اما در پایان سه راند مبارزه نصرآزادانی موفق شد با نتیجه ۸ بریک پیروز شده و مدال طلا را کسب کند.

این نتیجه درحالی رقم خورد که مسعود حجی‌زواره، تکواندوکار وزن ششم کشورمان موفق به کسب مدال نقره شد. او با برتری مقابل حریفانی از ویتنام (۷ بر ۶)، اردن (۵ بر صفر) و چین (۳ بر ۲) به فینال مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا راه یافت. حجی‌زواره در فینال مقابل تکواندوکار قدرتمندی از کره جنوبی قرار گرفت و بعد از سه راند مبارزه نفس‌گیر در نهایت با نتیجه ۸ بر ۵ تن به شکست داد و به مدال نقره آسیا بسنده کرد.

بانوان تکواندوکار کشورمان نیز امروز از مدال بی نصیب نماندند و توسط فاطمه روحانی در وزن ششم بانوان به یک مدال برنز رسیدند. روحانی ابتدا با قرعه استراحت روبه‌رو شد و در ادامه حریف هندی خود را با نتیجه ۱۷ بر ۵ شکست داد اما در دور بعدی نتیجه را به تکواندوکار قدرتمند کره‌ای با نتیجه ۴ بر ۳ واگذار کرده و به مدال برنز رسید.

فرزاد ذوالقدری، سوسن حاجی‎پور و راحله آسمانی نیز امروز با قبول شکست از حریفان به مدالی دست پیدا نکردند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.